مشاور عالی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم مطرح کرد:

قشم قطب فعالیت های پتروشیمی منطقه

۱۳۹۸/۱۰/۲۶ - ۱۰:۳۸:۱۸
کد خبر: ۹۵۱۲۵۲
قشم قطب فعالیت های پتروشیمی منطقه
مشاور عالی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: پس از به نتیجه رسیدن سرمایه گذاری ها در حوزه پتروشیمی، قشم در آینده ای نزدیک به قطب فعالیت های پتروشیمی جنوب کشور و منطقه تبدیل می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ علی یدقار در دومین همایش تخصصی معرفی فرصت های سرمایه گذاری قشم در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی که در مرکز همایش های صدا و سیمای تهران برگزار شد، اعلام کرد: قشم به عنوان بزرگترین و مهمترین جزیره خلیج فارس با وسعت 1500 کیلومتر مربع دارای 17 میدان نفتی و گازی است.

وی ادامه داد: وجود منابع نفتی و گازی یکی از بزرگترین ظرفیت های قشم است که می تواند برای آغاز روند پیشرفت و توسعه این جزیره بسیار تاثیرگذار باشد.

مشاور عالی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به مذاکرات انجام شده با سرمایه گذاران داخلی و خارجی با هدف حضور در بخش های صنعتی جزیره، تصریح کرد: توافقنامه ای با یکی از شرکت های مطرح چینی به امضا رسیده است که براساس آن، دو پروژه بزرگ (ساخت متانول و تولید 6 میلیون متریک) به عنوان اولین فعالیت این پروژه آغاز شده است.

به گفته یدقار؛ توافقنامه ای با 4 کمپانی داخلی برای تولید بیش از 4 میلیون تُن متریک محصولات مختلف در حوزه پتروشیمی بر پایه الفین به امضا رسیده است.

وی اضافه کرد: با اجرا وبهره برداری از این طرح ها، قشم به قطب انرژی در حوزه فعالیت های پتروشیمی منطقه تبدیل خواهد شد.

شایان ذکر است؛ دومین همایش تخصصی معرفی فرصت های سرمایه گذاری قشم در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی روز سه شنبه 24 دی ماه با حضور شرکت های داخلی و خارجی فعال این حوزه در مرکز همایش های صدا و سیمای تهران برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز