کارنامه عملکرد ۹ ماهه بنادر استان هرمزگان به روایت عدد و رقم:

خدمات رسانی به ۱۴ میلیون مسافر در پایانه های دریایی هرمزگان/۷۰ میلیون تن کالا تخلیه و بارگیری شد

۱۳۹۸/۱۰/۲۹ - ۰۸:۱۴:۴۶
کد خبر: ۹۵۲۳۷۱
خدمات رسانی به ۱۴ میلیون مسافر در پایانه های دریایی هرمزگان/۷۰ میلیون تن کالا تخلیه و بارگیری شد
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از جابجایی حجمی نزدیک به ۷۰ میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر این استان و خدمات رسانی به ۱۴ میلیون نفر در پایانه های دریایی طی ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ "اله مراد عفیفی پور" با تشریح گزارشی از عملکرد مجموعه ۷۱ بندر استان هرمزگان در دوره زمانی ۹ ماهه سال ۹۸ ، اظهار داشت : از مجموع ۶۹ میلیون و ۴۱۸ هزار تن کالای تخلیه و بارگیری شده ، ۴۴ میلیون و ۵۰۵ هزار تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۲۴ میلیون و ۹۱۲ هزار تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

صادرات غیرنفتی از مرز ۲۷ میلیون تن فراتر رفت

وی حجم صادرات غیرنفتی از طریق بنادر تجاری این استان را ۲۷میلیون و ۶۱۹هزار و ۹۷تن اعلام کرد و افزود: از آغاز سال ۹۸ تا ابتدای دی ماه جاری، دومیلیون و ۳۵۶ هزار و ۷۰۵ تن از این کالاها، با رشد مثبت  ۸درصدی ترانشیپ و دومیلیون و ۳۱۷هزار و ۶۸۷تن نیز ترانزیت شد.

عفیفی پور از کابوتاژ (کران بری) ۶میلیون و ۱۰۸ هزار و ۵۸۳تن با افزایش ۸,۵درصدی و همچنین واردات ۵ میلیون و ۴۷۹ هزار و ۲۷۴تن کالای غیرنفتی در بنادر این استان خبر داد.

ترانزیت فرآورده نفتی۸۶ درصد افزایش یافت

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان حجم صادرات فرآورده های نفتی در بنادر این استان را ۹میلیون و ۵۱۷هزار و ۱۴۷تن با افزایش ۵,۳ اعلام کرد و گفت: طی مدت یاد شده، ۶۶هزار و ۹۹۷تن، با افزایش چشمگیر ۸۶درصدی در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته، ترانزیت و ۱۵میلیون و ۳۲۶ هزار و ۵۸۷تن، کابوتاژ شد که در این بخش رشد ۴,۸درصدی به ثبت رسید.

تخلیه و بارگیری ۱,۲ میلیون TEU کانتینر

 

وی اظهار داشت: در دوره زمانی ۹ماهه سال جاری، یک میلیون و ۲۳۷هزار TEU کانتینر (هر تی.ای. یو معادل یک کانتینر بیست فوت) در مجموعه بنادر بازرگانی این استان تخلیه و بارگیری شد .

تردد ۵۰هزار فروند شناور به بنادر هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از پهلوگیری ۵۰هزار و ۴۵۸فروند شناور در بنادر این استان خبر داد و گفت: از این رقم، ۳هزار و ۶۹۶فروند شامل کشتی های بالای هزار تن و ۴۶هزار و ۷۶۲فروند از شناورهای پهلو گرفته در این بنادر، زیر هزار تن وزن داشته است.

رشد ۵,۵درصدی مسافرت های دریایی

عفیفی پور هرمزگان را پایتخت مسافرت های دریایی ایران توصیف کرد و گفت: از آغاز امسال تا ابتدای دی ماه جاری که یک دوره زمانی ۹ماهه را شامل می شود، ترابری ۱۴میلیون و ۷۰هزار و ۵۷۵ نفر سفر در بنادر و پایانه های مسافری دریایی این استان به ثبت رسید که رشد مثبت ۵,۵درصدی را شاهد بودیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز