رییس هیات نجات غریق و غواصی جزیره کیش:

کیش به عنوان امن ترین سواحل و شناگاه های کشور انتخاب شده است/ برای میزبانی بی خطر از گردشگران نوروزی کاملا آماده ایم

۱۳۹۸/۱۱/۰۸ - ۰۸:۵۶:۵۱
کد خبر: ۹۵۶۶۲۲
کیش به عنوان امن ترین سواحل و شناگاه های کشور انتخاب شده است/ برای میزبانی بی خطر از گردشگران نوروزی کاملا آماده ایم
رییس هیات نجات غریق و غواصی جزیره کیش گفت: در مراسم اختتامیه مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی، فدراسیون نجات غریق و غواصی ایران، کیش را به عنوان امن ترین سواحل و شناگاه های کشور معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ عزیزالله فرضی پور در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار برنا در کیش گفت : هیات نجات غریق و غواصی جزیره کیش از سوی فدراسیون به عنوان مرکز و یا خواستگاه این ورزش در کشور معرفی شده و ما با 23 کلوپ تفریحی در طول روز ، ماه و سال بحث غواصی را چه به صورت آموزشی و تفریحی به عموم مردم ارایه می دهیم.

وی افزود: جالب است بدانید که هیات ما به حوزه گردشگری ورزشی کمک شایانی کرده و ما در سال جاری با برگزاری حدود 150 دوره آموزشی توانسته ایم میزبان خیل عظیمی از شرکت کنندگان و گردشگران باشیم.

رییس هیات نجات غریق و غواصی کیش ادامه داد: در سال جاری با کمک سازمان منطقه آزاد و موسسه ورزش و تفریحات سالم توانستیم اولین پایگاه تخصصی غواصی کشور و اولین مدرسه غواصی ایران را در کیش افتتاح کنیم. که جالب است بدانید بیش از 30 تن از هنرجویان مدرسه غواصی زیر پانزده سال سن دارند که این امر در کشور بی سابقه است.

فرضی پور پیرامون میزبانی مسابقات قهرمانی کشور با حضور ورزشکارانی از سراسر کشور گفت : با توجه به میزبانی خوب جزیره در سال قبل ، فدراسیون با میزبانی دوباره کیش موافقت کرد تا مسابقات غواصی قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی با حضور 700 ورزشکار از سراسر کشور برگزار شود که برگزاری چنین رویدادهایی در قالب گردشگری ورزشی با توجه به ظرفیت موجود در جزیره می تواند به ناوگان حمل نقل، ایرلاین ها، رستوران ها، هتل ها و فروشگاه ها کمک شایانی بکند و چراغ اقتصادی جزیره کیش را روشن نگاه دارد و ما در هیات علاوه بر نگاه علمی به نجات غریق و غواصی بلکه حوزه گردشگری ورزشی را هم به عنوان یک دغدغه اصلی در نظر داریم.

وی در ادامه عنوان کرد : هیات نجات غریق و غواصی کیش میزبان تعداد زیادی دوره مدرسی ، داوری و ... چه در بحث غواصی و نجات غریق در بخش بانوان و آقایان بوده و جالب است بدانید در روزهای عادی در هر کلوپ ساحلی حدود 30 گردشگر از غواصی تفریحی لذت می برند.

رییس هیات نجات غریق و غواصی کیش پیرامون احتمال افزایش قیمت غواصی تفریحی در نوروز اینگونه توضیح داد: در حال حاضر قیمت مصوب شده برای غواضی تفریحی در کلوپ ها برای هر نفر مبلغ صد و پنجاه هزار تومان است که این مبلغ در مقایسه با کشورهای اطراف خلیج فارس حدود یک دهم است. و گردشگران ایرانی بایستی در همین کشورهای اطراف مبلغ بالایی را بابت لذت بردن از غواصی تفریحی پرداخت کنند که ما در جزیره کیش سعی داشته ایم مبلغی را به عنوان تعرفه اعلام کنیم که گردشگران  بتوانند از این لذت خدادادی بهره ببرند. اما در رابطه با افزایش قیمت ها در نوروز باید عرض کنم سالیانه به تناسب افزایش قیمت های این ورزش تفریحی توسط کمیته نرخ گذاری خدمات گردشگری سازمان افزایش قیمت جزیی را شاهد خواهیم بود تا بستر برای استفاده مردم فراهم باشد.

فرضی پور با اعلام آمادگی هیات در ایام نوروز و خدمات رسانی به گردشگران خاطرنشان کرد: ما برای یک میزبانی بی خطر در ایام نوروز از گردشگران عزیز کاملا آماده ایم و در کلوپ ها، پارک آبی و استخرهای مراکز اقامتی، نجات غریق های مجرب حضور دارند و در صورت نیاز قطعا به تعداد آنها اضافه خواهیم کرد. ضمن اینکه در سواحلی هم که گردشگران برای شنا می روند نجات غریق های مجرب از سوی هیات حضور دارند تا خدایی ناکرده برای گردشگران عزیز اتفاقی خاصی رخ ندهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز