دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور در بازدید از پروژه‌های دهه مبارک فجر منطقه آزاد قشم خبر داد؛

افتتاح ۱۷ پروژه با ۲ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال و یک میلیون و ۷۰۰ هزار یورو اعتبار در قشم

۱۳۹۸/۱۱/۲۱ - ۱۰:۴۹:۴۳
کد خبر: ۹۶۲۶۱۴
افتتاح ۱۷ پروژه با ۲ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال و یک میلیون و ۷۰۰ هزار یورو اعتبار در قشم
مرتضی بانک از افتتاح 17 پروژه دهه مبارک فجر با اعتبار ارزی یک میلیون و 700 هزار یورو و اعتبار ریالی 2 هزار و 420 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 270 نیروی بومی در منطقه آزاد قشم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور ضمن ابراز خرسندی از توسعه چشمگیر جزیره، بیان داشت: افتتاح این 17 پروژه در سالروز چهل و یکمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی، ماحصل حضور منطقه آزاد قشم و خدمات ارایه شده توسط این مجموعه به مردم این جزیره است.

 وی افزود: خوش حالم که در این ایام فرخنده در خدمت مردم شهید پرور قشم، مرزداران غیور آب های نیلگون خلیج فارس و کشور بوده و از نزدیک شاهد رشد و توسعه جزیره در زمینه های مختلف صنعتی، عمرانی و گردشگری هستم.

بانک ادامه داد: از میان این 17 پروژه، 4 طرح مربوط به شرکت های تولیدی، 9 پروژه عمرانی، یک طرح هتلینگ و 3 پروژه خدماتی رفاهی می باشد.

این مقام عالی با اشاره به سرمایه گذاری های ارزی در قشم گفت: چند پروژه تولیدی با سرمایه گذاری خارجی در این منطقه به انجام رسیده و چندین پروژه گردشگری و خدماتی دیگر نیز توسط بخش خصوصی داخلی در این جزیره سرمایه گذاری شده است.

وی به  توسعه خدمات منطقه آزاد قشم در بخش عمران راه ها و گردشگری اشاره کرد و عنوان داشت: امیدواریم تا نوروز امسال شاهد اتمام پروژه های عمرانی در سطح جاده ها و همچنین افزایش ظرفیت گردشگرپذیری قشم باشیم.

به گفته بانک، امسال حدود یک هزار و 100 تخت به ظرفیت اقامت پذیری قشم افزوده خواهد شد که 200 تخت آن امروز با افتتاح هتل هانی به بهره برداری رسید.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور از تلاش مسوولان این منطقه به ویژه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم قدردانی کرد و گفت: امیدواریم با تعاملات بین دستگاهی، شاهد توسعه بیشتر این منطقه باشیم.

وی از اتمام زودهنگام پروژه های اساسی در منطقه آزاد قشم خبر داد و عنوان داشت:  با رقم بالای سرمایه گذاری های انجام شده در پروژه های مذکور، شاهد رشد این منطقه طی سال جاری و ابتدای سال آینده خواهیم بود.

بانک اضافه کرد: پروژه های صنعتی عظیم قشم با حضور مقامات عالی تا پایان امسال افتتاح خواهد شد و تلاش می کنیم با تحرک بیشتر اقتصاد در این منطقه موجب افزایش رفاه مردم باشیم.

وی در مورد ویژگی خاص مناطق آزاد نسبت به سایر نقاط کشور گفت: دو ویژگی مهم این مناطق، معافیت مالیاتی و معافیت گمرکی است که نبود این دو ویژگی، اهمیت مناطق آزاد را از بین می برد.

مشاور رئیس‌جمهور ادامه داد: مناطق آزاد یک قانون اختصاصی دارند که معافیت‌های مالیاتی فعالان در این مناطق به مدت 20 سال در نظر گرفته شده و همچنین معافیت های گمرکی این مناطق نیز در این قانون تعریف شده است. 

به گفته وی، هر تغییری در این دو نوع معافیت باید در چارچوب و قوانین مناطق آزاد انجام شود.

بانک اظهار داشت: در لایحه‌ پیشنهادی ما به مجلس، افراد پس از اتمام معافیت 20 تا 25 ساله، معافیت مربوط به فعالیت های تولیدی، صادراتی  وکشاورزی طی 5 سال بعدی، به صورت پلکانی کاهش می یابد تا به ۳۰ درصد برسد اما برای فعالیت های بازرگانی و تجاری این معافیت پلکانی بعد از ۲۵ سال صفر شده و دیگر معافیتی اعمال نمی شود.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور در پایان از خدمات ارایه شده توسط مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و سایر مسوولان قدردانی کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز