با نظارت کارگروه بنادر هرمزگان در حال انجام است؛

اجرای اقدامات پیشگیرانه و کنترلی ویروس کووید ۱۹

۱۳۹۸/۱۲/۰۷ - ۱۲:۳۴:۲۸
کد خبر: ۹۶۹۹۸۶
اجرای اقدامات پیشگیرانه و کنترلی ویروس کووید ۱۹
با توجه به اهمیت بنادر جهت تردد بار و مسافر، به منظور جلوگیری از شیوع احتمالی ویروس کووید19 تمامی اقدامات کنترلی، تحت نظارت کارگره ویژه مقابله با پیشگیری و کنترل در بنادر هرمزگان در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، " اله مراد عفیفی پور" گفت: در راستای اجرای قوانین و مقررات بهداشتی بین المللی (IHR) و براساس دستور العمل های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف رعایت موارد پیشگیرانه و کنترلی جهت جلوگیری از شیوع احتمالی ویروس کرونا در تمامی بنادر استان اعم از مسافری و تجاری، اقدامات پیشگیرانه ای در دستور کار قرار گرفته است .

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به ضد عفونی نمودن کلیه اماکن اداری و عمومی و شناورهای مسافری به شکل مستمر، برگزاری همایش پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در بندر شهید رجایی، برگزاری دوره آموزشی برای خدمه شناورهای مسافری در بندر حقانی اشاره کرد و افزود: ابلاغ افزایش تجهیزات حفاظت فردی جهت مراقبت از کارکنان در معرض خطر به کلیه شرکتها و همچنین استقرار تیم های از دانشگاه علوم پزشکی استان و اجرای اقدامات کنترلی نظیر تب سنجی اتباع کشورهای مختلف به شکل 24 ساعته از مهمترین اقداماتی است که با محوریت کارگره مقابله با پیشگیری و کنترل انتشار ویروس کووید19در بنادر هرمزگان در حال انجام می باشد.

این مقام مسوول گفت: پس از ابلاغ وزارت بهداشت مبنی بر اقدامات پیشگیرانه، این اداره کل اقدام به تشکیل کارگروهی با محوریت مرکز HSE، اداره امور عمومی و خدمات، یگان حفاظت، اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی و روابط عمومی نمود.

وی افزود: با توجه به حضور گسترده ای رانندگان کامیون ها از سراسر کشور، نصب بیلبوردها با موضوع عوامل پیشگیری از بیماریهای تنفسی – عفونی و توزیع بروشور از جمله اقدامات پیشگیرانه ای می باشد که با نظارت کارگره ویژه مقابله با پیشگیری و کنترل ویروس کووید 19 در مبادی ورودی بنادر در حال انجام است.

عفیفی پور به ضرورت جلوگیری از شیوع بیماری خطرناک و نوپدید کرونا اشاره کرد و گفت: تبدیل سیستم ورود و خروج کارکنان از بانچ انگشتی به شناسایی چهره در شرکت ها، انجام تب سنجی در تمام شرکت های مستقر در بنادر، نظارت بر بهداشت آب شرب و کنترل کلر باقی مانده، تسریع در خروج زباله های دریافتی از کشتی ها و محوطه های عملیاتی از جمله مصوباتی بوده که به همه شرکتها مستقر در بنادر استان و تعاونی ها مربوطه ابلاغ شده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان لغو کلیه ماموریت ها، جلسات، دوره ها، مراسمات و اجتماعات غیر ضروری، برگزاری دوره های آموزشی (به غیر از دوره های مقابله با ویروس های عفونی - تنفسی) تا زمان کاهش فراوانی، از دیگر اقدامات این کارگروه در حوزه دریایی و بندری استان برشمرد.

عفیفی پور در پایان از مساعدت و تلاش های دانشگاه علوم پزشکی، شورای اداری، فرمانداری های بنادر و جزایر ، تعاونی های قایقداران و مردم شریف استان هرمزگان که در راستای اجرای اقدامات پیشگیرانه مشارکت نمودند قدردانی کرد و گفت: امیدواریم با همدلی و هم افزایی و رعایت نکات بهداشتی و به کار گیری دستورالعمل های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت بزودی شاهد ریشه کن شدن این ویروس نوپدید باشیم..

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز