رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد:

بستری ۴۷۴ بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در استان همدان

۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۱۶:۰۲:۴۳
کد خبر: ۱۰۳۹۰۶۱
بستری ۴۷۴ بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در استان همدان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از بستری ۴۷۴ بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در استان همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان رشید حیدری مقدم ظهر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران از شناسایی سه هزار و ۱۳۱ مبتلا به ویروس کرونا در استان همدان خبر داد و گفت: تاکنون ۳۸۸ نفر در استان همدان بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

حیدری مقدم تب، تنگی نفس و سرفه خشک را سه علامت شایع کرونا برشمرد و عنوان کرد: در حال حاضر بدن درد، اسهال و استفراغ، کوفتگی و در سنین پایین‌تر سوزش و تکرر ادرار از علائم بیماری کرونا است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۷۴ بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان همدان بستری هستند، عنوان کرد: از این تعداد ۲۰ نفر در آی سی یو بستری هستند اما حال عمومی قابل قبولی دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با یادآوری اینکه اگر بیمار حال عمومی خوبی داشته باشد در قرنطینه خانگی درمان را دنبال خواهد کرد، گفت: افراد مبتلا به کرونا که حال عمومی مناسبی نداشته باشند در بیمارستان بستری می‌شوند.

حیدری مقدم از تلاش برای آماده سازی زیرساخت‌های ویزیت آنلاین در همدان خبر داد و با بیان اینکه هنوز ابتدای راه هستیم، گفت: اقدامات برای اجرای این طرح در دست انجام است.

وی با یادآوری اینکه در برخی روزهای تیرماه شمار افراد مبتلا به کرونا که در بیمارستان‌های استان همدان بستری شدند به ۶۰۰ نفر می‌رسید، گفت: عامل ۸۰ درصد مبتلا شدن افراد به کرونا ارتباطات درون خانوادگی و شرکت در تجمعات بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه از ۱۵ تیر ماه استفاده از ماسک در اماکن عمومی و خدمات رسان اجباری اعلام شده است، اضافه کرد: خوشبختانه بیش از ۷۰ درصد از مردم همدان در بیرون از منزل از ماسک استفاده می‌کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز