فرماندار نهاوند:

حضور دسته های عزاداری در خیابان های شهرستان نهاوند ممنوع است

۱۳۹۹/۰۵/۲۱ - ۰۸:۱۰:۰۴
کد خبر: ۱۰۴۲۱۹۱
حضور دسته های عزاداری در خیابان های شهرستان نهاوند ممنوع است
فرماندار نهاوند، گفت:حضور دسته های عزاداری در خیابان های شهرستان نهاوند ممنوع است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، مراد ناصری صبح سه شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، کنترل و مقابله با کرونا شهرستان در خصوص نحوه برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم، اظهار کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب همه امور باشد. 

وی ادمه داد: سازمان تبلیغات در شهرستان وظیفه نحوه برگزاری مراسمات ماه محرم را بر عهده دارد، مسئولیت و میدان‌دار دستورالعمل های ستاد کرونا استان در شهرستان است و باید پاسخگو باشد.

فرماندار نهاوند با بیان اینکه نیروی انتظامی با تمام توان و ظرفیت در کنار سازمان تبلیغات خواهد بود، گفت: شبکه بهداشت و درمان با تشکیل تیم بازرسی بر نحوه برگزاری مراسم‌ها و رعایت پروتکلهای بهداشتی نظارت کند.

وی افزود: آموزش و پرورش و اداره ورزش و جوانان تمامی ظرفیت‌های سالن ورزشی و مدارس خود را جهت برگزاری مراسم محرم در اختیار سازمان تبلیغات قرار دهند. 

ناصری با بیان اینکه هیئت‌ها حق عزاداری چرخشی و حضور در سطح خیابان های شهرستان را ندارند، گفت: با تمامی اعضای هیأت امنای مساجد و هیئت‌ها باید هماهنگی های لازم انجام گردد. 

وی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم کوچه سیدان (آئین چهل منبر)، شیرخوارگان، سوم عاشورا، تعزیه‌خوانی و علم‌کشی به هر نحو در شهرستان ممنوع است، گفت: شبکه بهداشت تاییدیه مکان‌های برگزاری مراسم عزاداری را باید صادر کند.

فرماندار نهاوند تصریح کرد: هیئت ها در صورت برگزاری مراسم مکان های عزاداری را قبل و بعد مراسم ضدعفونی و پروتکلهای بهداشتی مانند زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را حتما انجام دهند. 

وی با بیان اینکه برپایی ایستگاه‌های صلواتی و توزیع و پخت نذورات ممنوع می باشد، گفت: در صورت عدم اجرای موارد بهداشتی مجوز هیات باطل و با مسئول هیئت برخورد می شود

ناصری با اشاره به اینکه افراد با کهولت سن و دارای بیماری‌های زمینه‌ای در خانه بمانند، گفت: هیئت ها حتی‌الامکان نذورات را در قالب طرح رزمایش احسان بین نیازمندان توزیع نمایند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز