مدیرعامل شرکت سیمان نهاوند خبر داد:

ارزآوری ۶ میلیون دلاری سیمان نهاوند از محل صادرات/عرضه اولیه سهام شرکت سیمان نهاوند طی سه ماه آینده انجام می شود

۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۱۳:۱۶:۴۰
کد خبر: ۱۰۴۳۰۴۴
ارزآوری ۶ میلیون دلاری سیمان نهاوند از محل صادرات/عرضه اولیه سهام شرکت سیمان نهاوند طی سه ماه آینده انجام می شود
مدیرعامل شرکت سیمان نهاوند از ارزآوری ۶ میلیون دلاری سیمان نهاوند از محل صادرات خبر داد و گفت: عرضه اولیه سهام شرکت سیمان نهاوند طی دو الی سه ماه آینده انجام می شود.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، مجتبی فرونچی ظهر چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه بابیان اینکه کارخانه سیمان نهاوند از سال ۱۳۸۹  آغاز به کارکرده است، گفت:  در حال حاضر شرکت سیمان نهاوند دارای ۳۲۰ نفر اشتغال مستقیم و ۲ هزار نفر اشتغال غیرمستقیم است که از این میزان ۸۵.۶ درصد از کارکنان بومی شهرستان نهاوند و روستاهای همسایه کارخانه سیمان است و ۸.۱ درصد از استان لرستان هستند.

وی بابیان اینکه شرکت سیمان نهاوند پس از ۹ سال فعالیت در کشور، گفت: سیمان نهاوند به علت منابع بسیار غنی محصول باکیفیتی تولید می‌کند و در بازارهای داخلی و خارجی با اسم سیمان نهاوند به فروش می‌رسد.

مدیرعامل شرکت سیمان نهاوند بابیان اینکه ظرفیت تولید سیمان نهاوند سالانه ۱ میلیون تن است، گفت: شرکت سیمان نهاوند در سال گذشته ۹۲۰ هزار تن حدود ۹۲ درصد تولید داشته که از این میزان ۳۵  تا ۴۰ درصد حدود ۲۵۰ هزار تن محصول به کشورهای هندوستان، بنگلادش، کنیا به ارزش ۶ میلیون دلار صادرشده و این مهم در سال جاری نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه سیمان نهاوند ۱ تا ۱.۵ دلار بیشتر از سایر سیمان‌ها به فروش می‌رسد، گفت: سهام‌دار عمده شرکت سیمان نهاوند بنیاد مستضعفان لذا افتخار می‌کنیم مدیران یک شرکت انقلابی هستیم.

فرونچی بابیان اینکه مدیران بنیاد مستضعفان باید پاسخگو و شفاف باشد، گفت: شرکت در ۵ سال گذشته به‌عنوان شرکت صنعت سبز و صادرکننده نمونه معرفی‌شده که مرهون بهره‌گیری از ظرفیت جوانان بومی، استفاده از ماشین‌آلات روز دنیا است.

وی تصریح کرد: آلایندگی یکی از موارد مهم کارخانه‌های سیمان است که دستگاه‌های مورداستفاده ما از به‌روزترین سیستم‌ها است و می‌توان گفت میزان co خروجی از دودکش کارخانه ۱۰۰ میلی‌گرم در هر مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت سیمان نهاوند با اشاره به اینکه گاهی سیستم فیلتراسیون ما دچار مشکل می‌شود و امکان از دسترس خارج شدن آن وجود دارد، گفت: در کشور بحث محیط‌زیست موردتوجه است و ۲۴ ساعته سیستم الکتروفیلتر کارخانه سیمان تحت نظارت است و اگر دچار اختلال شود محیط‌زیست تذکر می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره به آغاز عرضه اولیه سهام کارخانه سیمان نهاوند در بورس، گفت: شرکت سیمان نهاوند طی دو سال اخیر از زیان خارج‌شده و سودآور شده است و ما امروز به دنبال عرضه اولیه در بورس هستیم.

فرونچی با اشاره به اینکه از ۱۲ مرداد پیش پذیرش برای شرکت در بورس با قرارداد با شرکت بهگزین انجام‌شده است، گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد اقدامات مربوط انجام‌شده و امیدواریم طی دو الی سه ماه آینده عرضه اولیه از طریق بورس انجام شود.

وی در خصوص بازگشت ارز از محل صادرات شرکت سیمان نهاوند، گفت: برابر قوانین شرکت‌ها می‌بایست ۷۰ درصد ارز خود را در سامانه نیما برای واردات محصولات موردنیاز در کشور معرفی کنند که خوشبختانه در حال حاضر سیمان نهاوند ۱۰۰ درصد ارز خود را معرفی کرده و هیچ‌گونه معوقه‌ای ندارد.

مدیرعامل شرکت سیمان نهاوند با اشاره به علت کمبود سیمان در شهرستان، گفت: کمبود سیمان در بازار به علت شایعه افزایش قیمت سیمان بود که عاملان فروش شروع به احتکار کردند و موجب شد کمبودی احساس شود و بعد از ورود دستگاه‌های نظارتی خوشبختانه مشکل حل شد.

وی ادامه داد: یکی از عمده‌ترین مشکلات کارخانه سیمان نهاوند بحث حمل‌ونقل سیمان به بندر جهت صادرات است که متأسفانه علی‌رغم رایزنی‌های صورت گرفته با راه‌آهن اما نتیجه‌ای حاصل نشد و به‌ناچار از سیستم سنتی حمل‌ونقل جاده‌ای استفاده شد.

فرونچی با اشاره به فرصت ایجادشده توسط دولت برای پرداخت بدیهی ارزی با استفاده از آیین‌نامه ماده ۲۰، گفت: خوشبختانه با بخشودگی در نظر گرفته‌شده ۳۰ میلیون یورو بدیهی ارزی شرکت سیمان نهاوند پرداخت و تسویه شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز