مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان خبر داد:

ثبت نام ۹۷ هیئت مذهبی استان همدان برای برگزاری مراسم ماه محرم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی/حفظ سلامتی مردم وظیفه شرعی است

۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۱۶:۴۱:۲۹
کد خبر: ۱۰۴۳۱۸۵
ثبت نام ۹۷ هیئت مذهبی استان همدان برای برگزاری مراسم ماه محرم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی/حفظ سلامتی مردم وظیفه شرعی است
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان از ثبت نام ۹۷ هیئت مذهبی استان همدان برای برگزاری مراسم ماه محرم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی خبر داد و گفت: حفظ سلامتی مردم وظیفه شرعی است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، حجت الاسلام محمدهادی نظیری ظهر چهارشنبه در جلسه کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مقابله با کرونا همدان گفت: تاکنون ۴۰ درصد هیات‌های این استان برای برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم اعلام آمادگی کردند.

وی گفت: هفته جاری در نشستی با روسا و مدیران هیات‌های مذهبی در محل حسینیه امام خمینی(ره) پروتکل‌های بهداشتی برای آنها تشریح شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان، ادامه داد: ۲ هزار و ۲۰۰ هیات ثبت شده و ۷۰۰ هیات ثبت نشده در استان همدان وجود دارد که تاکنون ۹۷ هیات با مراجعه به سامانه پیش بینی شده نسبت به ثبت درخواست برگزاری مراسم اقدام کردند.

وی با بیان اینکه حفظ سلامت مردم در برگزاری مراسم عزاداری جزو خطوط قرمز است و شرعا ما مسئولیت داریم که سلامتی مردم در اولویت باشد، گفت: هر آنچه که در ستاد ملی کرونا برای برگزاری مراسم محرم پیش بینی شده برای ما حجت است.

حجت الاسلام نظیری، تصریح کرد: برخی از عزاداران حسینی در مکان های مسقف اقدام به عزاداری کرده که باید این مکان ها از نظر شرایط بهداشتی به تایید کارشناسان شبکه بهداشت برسد.

وی افزود: با تایید شرایط مکانی از سوی کارشناسان بهداشت مراسم عزاداری حداکثر به مدت یک ساعت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظیر استفاده مستمر از ماسک و فاصله ۲ متر از یکدیگر، برگزار شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات استان همدان، گفت: در صورت گنجایش ۱۰۰ نفری یک مکان باید ۲۵ درصد یعنی ۲۵ نفر در این محل حضور یافته و مراسم عزاداری بدون برگزاری مراسم سینه زنی و زنجیرزنی باشد.

وی با اشاره به اینکه تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا برگزاری مراسم عزاداری در فضای باز با رعایت فاصله‌گذاری است، گفت: استفاده از طبل و سنج در دسته های عزاداری ممنوع بوده و مراسم باید به صورت سینه‌زنی، زنجیر زنی و سقایی بدون نقل مکان از یک مکان به مکان دیگر و به صورت ساکن برگزار شود.

حجت الاسلام نطیری، افزود: برگزاری مراسم شیرخوارگان و مراسم روز سوم عاشورا در استان همدان برگزار نمی‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز