نگاهی به خدمات ماندگار دولت تدبیر و امید:

توسعه شبکه فاضلاب به طول ۲۴۲ کیلومتر در استان همدان/ ۱۶۵ هزار انشعاب آب شرب شهری و روستایی در استان ثبت‌شده است

۱۳۹۹/۰۶/۱۵ - ۱۲:۴۷:۱۶
کد خبر: ۱۰۵۳۸۱۴
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از توسعه شبکه فاضلاب به طول 242 کیلومتر در استان همدان در دولت یازدهم و دوازدهم خبر داد و گفت: 165 هزار انشعاب آب شرب شهری و روستایی در استان ثبت‌شده است.

سید هادی حسینی بیدار در گفتگو با خبرنگار برنا از همدان، با اشاره به عملکرد شرکت آب و فاضلاب استان همدان در دولت تدبیر امید، با اشاره به افزایش جمعیت تحت پوشش شبکه آب شرب شهری و روستایی استان همدان، گفت: در حال حاضر جمعیت تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب شهری از 99 به 100 درصد و آب شرب روستایی 81 به 86درصد در چند سال اخیر افزایش‌یافته است.

وی با اشاره به اینکه از یک هزار و 65 روستای استان همدان 790 روستا با 165 هزار و 11 خانوار تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان همدان هستند، گفت: دراین‌بین شاخص بهره بندی آب شرب در روستاهای استان از 68 به 78 افزایش‌یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره توسعه شبکه آب آشامیدنی در استان همدان در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، گفت: طی این مدت در حوزه آب شهری و روستایی هرکدام 125 کیلومتر اصلاح شبکه و 622 کیلومتر توسعه شبکه شهری و روستایی انجام‌شده است.

حفر 127 حلقه چاه برای تامین آب شهری و روستایی استان همدان

وی مجموع انشعابات شهری و روستای آب شرب در استان همدان را 116 هزار و 570 فقره عنوان کرد و گفت: از این تعداد 85 هزار 850 فقره شهری و 30 هزار و 720 فقره انشعاب روستایی را شامل می‌شود.

حسینی بیدار بابیان اینکه طی این مدت 127 حلقه چاه برای تأمین آب شرب شهری و روستایی در استان همدان حفرشده است، گفت: تاکنون نیز 66 حلقه چاه در سطح شهرها و 103 حلقه چاه در روستاهای استان همدان تجهیز شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه کاهش هدر رفت آب در سیستم انتقال و توزیع نیز از 25 به 22 درصد رسیده‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان بهره‌برداری از 12 مجتمع آبرسانی، بهره‌برداری و تکمیل 59 پروژه آب‌رسانی تک روستایی، کاهش آب‌رسانی با تانکر به روستاها از 200 به 17 مورد، افزایش میزان مطلوبیت میکروبی آب شرب روستایی با انجام اقداماتی نظیر کلرزنی مداوم، نصب دستگاه‌های کلرزنی، تجهیز آزمایشگاه‌ها، تعویض شبکه‌های فرسوده و رفع به‌موقع شکستگی‌ها و غیره را از دیگر دستاوردهای شرکت آب و فاضلاب استان همدان عنوان کرد و گفت:در بحث  ارتقاء جمعیت تحت پوشش فاضلاب در بخش شهری از 63 به 75 درصد رسیده‌ایم.

وی با اشاره خدمات انجام‌گرفته در توسعه فاضلاب شهری و روستایی مطرح کرد : 231کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب شهری و11 کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب روستایی طی چند سال اخیر انجام‌شده است .

برگزیده شدن پروژه تصفیه خانه همدان از بین 11 هزار طرح در دنیا

حسینی بیدار بابیان اینکه در سال‌های اخیر انشعابات فاضلاب نصب‌شده در بخش شهری و روستایی افزایش‌یافته است، کرد: تعداد انشعابات فاضلاب نصب‌شده در بخش شهری 87 هزار و 126 فقره و تعداد و انشعابات فاضلاب نصب‌شده در بخش روستایی یک هزار و 268 است.

وی افزود: افتتاح 3 باب تصفیه‌خانه فاضلاب شهری در همدان، رزن و فامنین، اصلاح 48 کیلومتر شبکه فاضلاب شهری، افتتاح 5 باب پکیج تصفیه فاضلاب روستایی و  ایجاد بسترهای الکترونیکی برای ارائه 22 خدمت غیرحضوری به مشتریان در دولت یازدهم و دوازدهم از دیگر اقدامات ماندگار است.  

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به تبدیل پارامترهای کیفی تصفیه‌خانه فاضلاب شهر همدان  گفت : مقدار مورد تائید و ایجاد ظرفیت تحویل سالانه 12 میلیون مترمکعب پساب فاضلاب به نیروگاه شهید مفتح به‌منظور جایگزینی به‌جای چاه آب برای تأمین آب موردنیاز نیروگاه و تولید برق با حداکثر توان ممکن از دیگر اقدامات شرکت آب و فاضلاب همدان هست.

وی انتخاب پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر همدان از بین 11 هزار طرح جهانی جزء 185 پروژه برتر دنیا، کسب تندیس ششمین جشنواره ملی تجلیل از تلاشگران کیفیت کشور، دریافت گواهینامه ISO/IEC17025 آزمایشگاه مرکزی در بخش آب را از موفقیت‌های شرکت آب و فاضلاب استان همدان عنوان کرد و گفت: کسب مقام اول در جشنواره شهید رجایی در 3 سال متوالی و انتخاب مدیرعامل شرکت به‌عنوان مدیر مدبر در کنفرانس بین‌المللی ایتک از دیگر موفقیت‌های شرکت آب و فاضلاب استان همدان می‌باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز