مدیر کل بیمه سلامت استان همدان تاکید کرد:

ضرورت استفاده پزشکان از بسترهای الکترونیکی برای تجویز نسخه/تسریع در پرداخت مطالبات پزشکان درصورت انجام نسخه نویسی الکترونیکی

۱۳۹۹/۰۷/۰۵ - ۰۹:۵۵:۴۵
کد خبر: ۱۰۶۳۹۸۱
ضرورت استفاده پزشکان از بسترهای الکترونیکی برای تجویز نسخه/تسریع در پرداخت مطالبات پزشکان درصورت انجام نسخه نویسی الکترونیکی
مدیر کل بیمه سلامت استان همدان بر ضرورت استفاده پزشکان از نرم افزارهای الکترونیکی به جای دفترچه برای ثبت اطلاعات بیمار و داروها تاکید کرد.

سعید فرجی درگفتگوی اختصاصی با خبرگزاری برنا؛ ضمن تاکید بر لزوم استفاده پزشکان از بسترهای الکترونیکی جهت ارائه خدمات پزشکی مطرح کرد: در سازمان بیمه سلامت به بحث الکترونیکی شدن بسیار تاکید شده است بنابراین باید تلاش شود خدماتی که قابلیت الکترونیکی شدن را دارند هرچه سریعتر به منصه ظهور برسد.

وی افزود: طبق قانون برنامه ششم توسعه از سال ۱۳۹۶ تاکید بند های قانونی بر استفاده از زیر ساخت الکترونیکی تا قبل از سال ۹۹  بود که متاسفانه به دلیل مشکلاتی این مهم تاکنون به طور کامل محقق نشده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه الکترونیکی شدن مزیت های بسیاری برای بیمار و سیستم سلامت دارد مطرح کرد: با الکترونیکی شدن و تشکیل پرونده برای فرد بیمار بسیاری از هزینه هایی که بیمار در حال حاضر باید پرداخت کند کاهش پیدا خواهد کرد.

فرجی ادامه داد: هم چنین استفاده از این سیستم موجب می شود که فرد بیمار چندین بار برای گرفتن دارو و یا گرافیها مراجعه نکند و در وقت و هزینه وی صرفه جویی خواهد شد.

وی با بیان اینکه استفاده از این سیستم وقت زیادی نمی خواهد بیان کرد: زمان تقریبی برای ثبت داروها توسط پزشکان از این سیستم یک تا دو دقیقه پیش بینی شده است .

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه حرکت به سمت پرونده الکترونیک کار بزرگی است، بیان کرد: لازمه نسخه نویسی الکترونیکی این است که مراکز طرف قرارداد به سیستم های کامپیوتری مجهز شوند و مشکلات نرم افزاری به حداقل برسد.

فرجی با تاکید براینکه ایرادات نسخه نویسی الکترونیک باید سریعتر به سازمان منتقل شود، گفت : رسیدگی مکانیزه به اسناد پزشکی یک تکلیف قانونی است و از طرفی سرعت و دقت کار را بیشتر می کند.

وی با بیان اینکه الکترونیکی شدن باعث پرداخت سریع تر مطالبات بیمه ایی پزشکان و داروخانه ها می شود مطرح کرد: با وارد کردن اطلاعات بیمه ایی و دارویی توسط پزشکان و داروخانه روند پرداخت مطالبات هم سریع تر انجام می شود .

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به پرداخت مطالبات بیمه‌پزشکان مطرح کرد: مطالبات بیمه ایی پزشکان تا خرداد ماه سال ۹۹پرداخت شده است.

وی افزود: مطالبات پزشکانی که از سیستم الکترونیکی اقدام به نسخه نویسی نموده اند ، تا مرداد ماه سال جاری پرداخت شده وطی روزهای آتی مطالبات شهریور ماه آنها نیز پرداخت خواهد شد.

فرجی با اشاره به خدمات بیمه سلامت برای بیماران کرونایی عنوان کرد: مبتلایان به ویروس کرونا در صورت نداشتن هیچگونه بیمه‌ای در کمتر از یک روز زیر پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

وی افزود: نتیجه آزمون وسع برای دیگر افراد حدود یکماه طول می کشد اما برای افراد مبتلا به کرونا در کمتر از یک روز این فرایند طی شده و فرد زیر پوشش بیمه قرار می گیرد.

فرجی ضمن بیان توضیحاتی در مورد آزمون وسع مطرح کرد: سازمان بیمه سلامت از سال گذشته برگزاری آزمون وُسع و صدور دفترچه بیمه سلامت برای افراد بدون هر گونه بیمه درمانی را در دستور کار قرار داد و این موضوع از آبان ۹۸ به صورت جدی عملیاتی و دنبال شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت : از آبان ماه سال گذشته تا کنون بیش از 71 هزار نفر سرپرست خانواده با جمعیت تحت پوشش بیش از 202 هزار نفر درخواست آزمون وسع داده اند که از آمار مذکور  46 هزار و 225 نفر سرپرست خانواده با جمعیت تحت پوشش 124 هزار و 325 نفر در دهکهای یک تا سه قرار گرفته اند که به صورت رایگان می توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند .

سعید فرجی افزود : طی ده ماهه گذشته برای 35 هزار نفر شهروند دراستان همدان دفترچه بیمه سلامت صادر شده است .

وی گفت: : طبق قانون هزینه بیمه هر فرد زیر پوشش بیمه سلامت سالانه تعیین می گردد که در سال 99 هزینه بیمه  ۶۶۴ هزار تومان است که این هزینه از سوی سه دهک نخست جامعه پرداخت نشده دهک چهارم تا دهک ششم  ۵۰ درصد و دهک های بالاتر باید ۱۰۰ درصد هزینه بیمه را پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون دهک های پنجم به بالا باید حق بیمه خود را کامل پرداخت کنند مطرح کرد: با توجه به اینکه برخی از متقاضیان قرار گرفتن زیر پوشش بیمه سلامت ( از نظر وسع مالی )  از دهک چهارم بالاتر بوده و باید هزینه بیمه خود را پرداخت می کردند بنابراین نسبت به پیگیری برای دریافت دفترچه بیمه سلامت اقدامی نکردند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان بر لزوم بهره مندی از پزشکان خانواده مطرح کرد: اگر هر فرد ایرانی در هنگام بیماری ابتدا به پزشک خانواده مراجعه نماید، روند درمان سریع تر خواهد شد و از حضور بی مورد در برخی از مطب های پزشکان متخصص جلوگیری به عمل می آید.

وی افزود: همچنین پزشکان متخصص می توانند برای بیمارانی که بدرستی به آنها مراجعه نموده اند ، ‌وقت بیش تری بگذارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز