فرماندار نهاوند:

عدم پوشش اینترنت در برخی از روستاهای نهاوند آموزش غیرحضوری دانش آموزان را با چالش مواجه کرده است

۱۳۹۹/۰۸/۱۸ - ۱۹:۳۹:۴۹
کد خبر: ۱۰۸۴۶۹۶
عدم پوشش اینترنت در برخی از روستاهای نهاوند آموزش غیرحضوری دانش آموزان را با چالش مواجه کرده است
فرماندار نهاوند، گفت: عدم پوشش اینترنت در برخی از روستاهای نهاوند آموزش غیرحضوری دانش آموزان را با چالش مواجه کرده است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، مراد ناصری عصر یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان با تاکید بر اینکه پیگیری مشکلات آموزش و پروش شهرستان به عنوان یک اولویت ضروری است اظهار کرد:  با توجه به شیوع این بیماری کرونا و عدم امکان استفاده دانش آموزان از آموزش حضوری در مدارس ، باید پیگیر رفع نواقص اینترنت بویژه در مناطق روستایی باشیم.

وی گفت: استفاده دانش‌آموزان از شبکه شاد و فضای مجازی برای تحصیل، دانش آموزان در برخی از مناطق روستایی شهرستان به دلیل سرعت پایین اینترنت تلفن‌همراه و دسترسی سخت به شبکه شاد، باعث شده سهم زیادی از آموزش مجازی نداشته باشند و از این موضوع به ما گلایه دارند.

فرماندار نهاوند با تماس تلفنی و دعوت از مدیرکل زیرساخت ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در جلسه آموزش و پرورش شهرستان خواستار تقویت آنتن‌دهی اینترنت تلفن همراه برای استفاده دانش آموزان از برنامه‌های پیام‌رسان شاد شد.

وی در ادامه از پیگیری مجوز احداث مغازه های تجاری آموزش و پرورش توسط شهرداری و شورای شهر خبر داد و افزود: این موضوع به خاطر مشکلات بین آموزش و پروش و شهرداری سالهاست بلاتکلیف است که امیدواریم با قول مساعد رئیس شورای شهر و مجموعه شهرداری هرچه سریعتر  تعیین تکلیف شود.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند نیز در این جلسه از اجرای "طرح بوم" یا برنامه ویژه مدرسه در شهرستان خبر داد و گفت: در این طرح مدیریت مدرسه، شورای مدرسه و معلمان مدرسه اجازه دارند و می‌توانند برای زمان معینی از آموزش رسمی مدرسه، خودشان موضوع، محتوا، ارائه دهنده و معلم انتخاب کنند همچنین مواد آموزشی تولید کنند، آموزش دهند، ارزشیابی کنند، کارنامه ارائه دهند و به طور کامل یک برنامه درسی را طراحی و اجرا کنند.

محمدحسین دارایی افزود: این در واقع یک فضای جدیدی است که در نظام آموزش و پرورش ما به این شکل وجود نداشته است؛ در این برنامه نه تنها این اجازه به مدرسه داده شده است بلکه از مدرسه خواسته شده است که وارد این فاز شود و این کار را انجام دهد.

دارایی در ادامه بیان کرد: امیدواریم شهرداری و شورای شهر  جهت تغییر کاربری زمین های مسکونی آموزش و پرورش در انتهای کوچه میری از مسکونی به آموزشی و استفاده از ظرفیت خیرین برای ساخت یک مجتمع آموزشی ، آموزش و پرورش را یاری کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز