مدیر مرکز اسناد غرب کشور خبر داد:

زمینه سازی برای همکاری علمی و پژوهشی با دانشگاه‌های استان همدان

۱۳۹۹/۰۹/۰۲ - ۰۹:۲۳:۳۱
کد خبر: ۱۰۹۱۴۸۲
زمینه سازی برای همکاری علمی و پژوهشی با دانشگاه‌های استان همدان
مدیر مرکز اسناد غرب کشور از زمینه سازی برای همکاری علمی و پژوهشی با دانشگاه‌های استان همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، میثاق گودرزی در نخستین دیدار رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان گفت: عملکرد مرکز اسناد همدان در حوزه تعیین تکلیف اسناد تاریخی و حفظ و نگهداری میراث مکتوب منطقه غرب کشور با تحت پوشش قرار دادن پنج استان غربی کشور باعث افتخار است اما ساختمان فعلی این مرکز در خور عنوان و جایگاه این مرکز و استان تاریخی و فرهنگی همدان نیست.

گودرزی با قدردانی از حمایت‌های مجموعه مدیریتی استان همدان از نهادهای علمی، آموزشی و تحقیقاتی، افزود: در کنار خدمات متنوع اسنادی و کتابخانه ای که در حال حاضر با حضور کارشناسان مرکز در حال ارائه به ارباب رجوع و جامعه علمی و پژوهشی کشور است، در صورت اختصاص فضای فیزیکی مناسب، فعالیت‌های این مرکز گسترش خواهد یافت و دسترسی تاریخ پژوهان به اسناد مکتوب کشور بیش از پیش فراهم خواهد شد.

وی از زمینه سازی برای همکاری علمی و پژوهشی با دانشگاه‌های استان همدان خبر داد و افزود: سوق دادن پروژه‌ها و پایان نامه‌های مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه‌های استان همدان به موضوعات تاریخی و سند محور بخصوص موضوعات محلی و بومی هر استان، تولید برنامه‌های تاریخ پژوهی با همکاری صدا و سیمای مرکز همدان و را اندازی بخش‌های یاوران اسناد و اندیشگاه در دستور کار این مرکز است که تا پایان سال جاری محقق می‌شود.

گودرزی یادآور شد: مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور از شهریور سال ۱۳۷۱ در استان همدان آغاز به کار کرده و در حال حاضر بیش از پنج میلیون برگ سند تاریخی در این مرکز نگهداری می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان نیز ضمن اشاره به اهمیت وجود مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور در استان همدان افزود: هر یک از استان‌های منطقه غرب کشور دارای قدمت تاریخی و ویژگی‌های قومی و قبیله‌ای منحصر به فرد هستند که اسناد با ارزش آنها در مرکز اسناد غرب کشور به مرکزیت همدان نگهداری می‌شود.

سیداسکندر صیدایی اضافه کرد: خوشبختانه تمام خدمات متنوع سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از طریق این مرکز به صورت حضوری و غیر حضوری در اختیار محققان و تاریخ پژوهان بوده و وجود این مرکز در همدان باعث افتخار است.

وی عنوان کرد: ساختمان این مرکز با وجود قرار گرفتن در یکی از بهترین مناطق شهری، جوابگوی فعالیت‌های گسترده آن نیست.

صیدایی ابراز امیدواری کرد: با ملاقات حضوری و مذاکرات صورت گرفته استاندار همدان و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، به زودی ساختمان مناسبی در اختیار این مرکز قرار گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز