نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خبر داد:

تأمین اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی برای اجرای عملیات آب‌رسانی به همدان

۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۱۳:۱۱:۳۳
کد خبر: ۱۱۱۵۱۱۶
تأمین اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی برای اجرای عملیات آب‌رسانی به همدان
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از تأمین اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی برای اجرای عملیات آب‌رسانی به همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، حجت‌الاسلام احمد حسین فلاحی از پیش رو بودن طرح آب‌رسانی از سد تالوار به همدان با انجام ۲۰ کیلومتر عملیات لوله‌گذاری خبر داد و گفت: طرح آب‌رسانی از سد تالوار به همدان از سال ۱۳۸۶ مطرح است.

وی بابیان اینکه شرکتی که سابق بر این اجرای عملیات پروژه آب‌رسانی از سد تالوار به همدان را بر عهده داشت، تغییر کرده است، عنوان کرد: شرکت دیگری به نام بعثت همدان، عملیات انجام پروژه را بر عهده دارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: در طول این مدت ازآن‌جهت که پروژه ازنظر تأمین اعتبارات لازم از پروژه‌های سنگین محسوب می‌شد با کمبود اعتبارات مواجه  و این موضوع باعث شد مشمول بدهی‌های دولت‌به‌شرکت قبلی شود.

فلاحی بابیان اینکه این روند موجب شد تا علیرغم تلاش‌های انجام‌گرفته درنهایت سرعت اجرای پروژه کاهش بیابد، اضافه کرد: از ابتدای کار قرار بر این بود عملیات آب‌رسانی به همدان از سد تالوار انجام شود اما ممکن است فرایند آب‌رسانی از سد تالوار به همدان تغییر کند. 

وی با تأکید بر اینکه در سفر وزیر نیرو به همدان بر لزوم توجه به آینده آبی همدان و تأمین آب همدان تأکید شد، اظهار کرد: مسیر عملیات آب‌رسانی از سد تالوار تغییر کرده است چراکه سوال های زیادی در خصوص سلامت آب سد تالوار مطرح بود و بدین ترتیب بخشی از مسیر کانال آب‌رسانی تغییر خواهد کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در سال جاری تحقق این مهم در بحث‌های اعتباری منظور شد تا بتوان شاهد تسریع در اجرای پروژه و حل مشکل آینده آبی همدان باشیم.

فلاحی در این راستا از تأمین اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی برای اجرای عملیات آب‌رسانی به همدان خبر داد و در پاسخ به اینکه زمان اتمام این پروژه چه موقع پیش‌بینی‌شده است؟ گفت: زمان مشخصی برای بهره‌برداری از  پروژه و نهایی شدن عملیات  آب‌رسانی تعیین نشده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اعتبار لازم برای انجام و بهره‌برداری از پروژه مذکور تأمین‌شده و در این راستا تا نزدیکی‌های همدان کانال‌ها کشیده شده  و در شرف انجام است و جای هیچ نگرانی از بابت بهره‌برداری از پروژه وجود ندارد ضمن اینکه از سویی با توجه به اینکه مسیر آب نیز به مسیر بهتری تغییر کرده نگرانی در خصوص سلامت آب نیز وجود نخواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز