مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان:

زیرساخت‌های ورزش در خدمت توسعه ورزش شهروندی است

۱۳۹۹/۱۱/۰۴ - ۱۹:۵۷:۲۸
کد خبر: ۱۱۲۵۲۰۳
زیرساخت‌های ورزش در خدمت توسعه ورزش شهروندی است
مدیرکل ورزش و جوانان همدان گفت: زیرساخت‌های ورزش این استان در خدمت توسعه و ترویج ورزش شهروندی است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، حمید سیفی در جلسه شورای سیاستگذاری ورزش شهروندی همدان اظهار داشت: امروزه تغییر در سبک زندگی با گرایش به آپارتمان نشینی، نبود فضای مناسب برای فعالیت کودکان، پشت میزنشینی، افزایش چاقی و استفاده از الگوی نادرست تغذیه منجر به مشکلات ساختار قامتی و حرکتی در بین مردم شده است.

وی با قدردانی از تلاش شورای سیاستگذاری ورزش شهروندی همدان بیان کرد: در ورزش شهروندی و محلات همدان عملکرد بسیار خوبی را شاهد هستیم و این روند با حمایت همه جانبه دستگاه ورزش با قدرت بیشتری اجرایی می شود.

سیفی افزود: توسعه ورزش شهروندی به طور قطع جامعه را در مسیر شادابی و تندرستی سوق می‌دهد به ویژه اینکه با محوریت سلامت خانواده‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان خاطرنشان کرد: در توسعه ورزش شهروندی باید نگاه ویژه به بانوان به خصوص مادران خانه دار داشت تا بتوانیم فضای شاد و پرنشاط را در خانواده‌ها ایجاد کرد.

مسوول ورزش شهروندی همدان نیز گفت: احداث نزدیک به ۲۰ زمین ورزشی در دستور کار شهرداری همدان قرار گرفته و عملیات ساخت آن در قالب طرح کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر در حال اجرا است.

سعید پناه آبادی اظهار داشت: این زمین‌های ورزشی با حمایت کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان و در مناطق چهارگانه شهرداری احداث می‌شود.

وی بیان کرد: احداث این تعداد زمین ورزشی در راستای برخورداری جمعیت مناطق کمتر توسعه یافته از امکانات ورزشی و امکان حضور آحاد مردم به خصوص نوجوانان و جوانان در برنامه‌های ورزشی است.

پناه آبادی اضافه کرد: ساخت این زمین‌ها که دارای چمن مصنوعی است، براساس استانداردهای ورزشی ایجاد می‌شود و امکان فعالیت‌های ورزشی از جمله فوتبال را فراهم می‌سازد.

مسوول ورزش شهروندی همدان بیان کرد: این زمین‌های ورزشی روباز امکان استفاده در بیشتر فصول سال را دارد ضمن اینکه درصدد هستیم تا نسبت به برگزاری مسابقات و دوره‌های آموزشی در این مناطق اقدام کنیم.

دبیر اجرایی ورزش شهروندی همدان نیز گفت: به زودی آیین رونمایی از پرچم ورزش شهروندی همدان با حضور مسوولان استانی و شهری برگزار می‌شود.

مرتضی کوکبی افزود: ورزش شهروندی همدان با بیش از ۵۰ هزار نفر عضو فعال ورزشی و دارا بودن بیش از ۳۰ رشته ورزشی در بخش آقایان و بانوان بزرگترین رویداد ورزشی مردم نهاد در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: ورزش شهروندی همدان در سال ۸۴ و با فوتبال محلات در زمین‌های خاکی فعالیت خود را شروع کرد و با ۴۶۰تیم ورزشی در رشته‌های مختلف و در رده‌های سنی رکورد دار کشور است.

کوکبی با اشاره به اینکه ورزش شهروندی همدان در سال گذشته رتبه سوم کلان شهرهای کشور را کسب کرد، گفت: ساخت ۲۸ مجموعه ورزشی و ۱۹ زمین چمن مصنوعی توسط شهرداری همدان انقلاب عظیمی در توسعه ورزش شهروندی ایجاد خواهد کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز