استاندار همدان:

روند توسعه صنعت برق در استان همدان شتابان است

۱۳۹۹/۱۱/۱۶ - ۱۱:۰۰:۰۶
کد خبر: ۱۱۳۱۸۵۳
روند توسعه صنعت برق در استان همدان شتابان است
استاندار همدان گفت: توسعه زیرساخت های صنعت برق در این استان به همت وزارت نیرو و حمایت دولت تدبیر و امید، روندی شتابان و فزاینده به خود گرفته است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، سیدسعید شاهرخی روز پنجشنبه در آیین کلنگ زنی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی ملایر اظهار داشت: با حمایت و پشتیبانی وزارت نیرو و در راستای توسعه واحدهای صنعتی استان، هیچگونه معطلی در تامین برق نداشتیم.

وی احداث نیروگاه ۵۰۰مگاواتی برای ملایر با توجه به رشد شتابان و توسعه روزافزون صنایع این شهرستان را ضروری دانست و افزود: در حال حاضر استان همدان به یک کارگاه سازندگی تبدیل شده و این نیروگاه می تواند روند توسعه را در حوزه تامین برق تندتر کند.

استاندار همدان به توسعه زیرساخت های این استان اشاره کرد و گفت: در حوزه راهها بهترین شرایط را داریم و استان همدان به عنوان کانون تردد ریلی، اتصالات راه آهن خط شمالی و جنوبی بسیار بااهمیت است.

شاهرخی به تکمیل چهارخطه محور سامن- بروجرد تا پایان سال و اخذ ردیف مستقل برای راه آهن همدان- ملایر اشاره بیان کرد: در حوزه فرآوری سنگها، استان همدان ظرفیت بالایی دارد و به زودی به قطب کشور تبدیل می شود.

وی همچنین کسب ۲ عنوان جهانی انگور و مبل و منبت برای ملایر را محرک توسعه این شهرستان دانست که به واسطه این موفقیت بزرگ، پیامدهای مثبت آن از نظر اقتصادی تحول عظیمی را برای ملایر ایجاد کرده است.

استاندار همدان به پیشرفت ملایر در حوزه آب اشاره کرد و افزود: به زودی طرح آبرسانی آب شرب از سد کلان به شهر ملایر در قالب پویش "الف- ب- ایران" به بهره برداری می رسد و بیش از ۱۲ میلیون مترمکعب آب شرب مورد نیاز مردم ملایر از این سد تامین می شود.

شاهرخی اجرای طرح فراز را از دیگر طرح های شاخص استان برشمرد و ادامه داد: در هیچ جای ایران چهار طرح گاوداری ۶ هزار راسی همزمان اجرا نمی شود، اما در حال حاضر این چهار طرح در استان همدان در دست اجرا است که یکی از آنها مربوط به ملایر است.

وی با بیان اینکه دغدغه ما با وجود توسعه صنایع ملایر تامین برق بود که با احداث نیروگاه رفع می شود یادآور شد: برای تامین برق برخی واحدهای صنعتی از فاصله ۱۳۴ متری از خرم آباد برق به ملایر منتقل می شود.

استاندار همدان تاکید کرد: با احداث این نیروگاه بتوانیم با خیال راحت سرمایه گذاران را جذب کنیم و تا مدتهای طولانی خیالمان از ورود سرمایه گذار به این استان و شهرستان راحت است.

شاهرخی ادامه داد: در حال حاضر بیش از یک هزار میلیارد تومان طرح برق توسط شرکت منطقه ای برق باختر در تمامی شهرستان های استان همدان در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه با تمام توان در کنار وزارت نیرو و شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشور و سرمایه گذار برای اجرای نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق ملایر هستیم و مشکلی در تامین زیرساخت ها نداریم تاکید کرد: اوراق مناقصه این طرح هر چه سریعتر نهایی شود و سرمایه گذار زودتر کار خود را آغاز کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز