رئیس پلیس راه استان همدان:

آمار سوانح رانندگی در سه جاده همدان افزایشی است

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۱۸:۰۵:۳۹
کد خبر: ۱۱۳۹۰۷۹
آمار سوانح رانندگی در سه جاده همدان افزایشی است
رئیس پلیس راه استان همدان، گفت:آمار سوانح رانندگی در سه جاده همدان افزایشی است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، سرهنگ رضا عزیزی با اعلام این خبر اظهار کرد: با وجود اعمال محدودیت های ترافیکی و کاهش آمار تردد اما در سه پاسگاه پلیس راه از جمله همدان- کرمانشاه، رزن و پاسگاه شهرستان کبودراهنگ سوانح فوتی رو به افزایش بوده است.

وی گفت: همچنین شاهد کاهش ۷۶ درصد متوفیان سوانح جاده ای در حوزه استحفاظی پاسگاه آزاد راه همدان- تهران، ۴۶ درصدی همدان- قزوین، ۲۷ درصدی همدان- جوکار و ۲۵ درصدی همدان - نهاوند در ۱۰ ماهه سالجاری هستیم.

وی اظهار داشت: جاده آجین - سُنقر سانحه خیزترین مسیر شریانی شهرستان اسدآباد است به گونه ای که نیمی از سوانح فوتی و جرحی این شهرستان مربوط به این مسیر حاثه خیز است.

رییس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: ۹۰ درصد متوفیان و مجروحان سوانح فوتی و جرحی مسیر آجین اسدآباد تا سُنقر کرمانشاه افراد بومی منطقه هستند که این نشان از سهم بالای افراد بومی و بی توجهی آنان به قوانین راهنمایی و رانندگی است.

وی اضافه کرد: تصادف موتورسیکلت، عابران، برخورد رخ به رخ وسایل نقلیه و واژگونی بیشترین میزان سوانح رانندگی را در مسیر آجین- سنقر تشکیل می دهد که عمده علت آن ضعف فرهنگ رانندگی افراد است.

رییس پلیس راه استان همدان بیان کرد: با توجه به حادثه خیز بودن این مسیر شریانی، تیمی از پلیس راه مختص این جاده در نظر گرفته شده که پیوسته تردد خودروها و تخلف های احتمالی را رصد کرده و با رانندگان متخلف برخورد می کند.

سرهنگ عزیزی افزود: ایمن سازی مسیر آجین اسدآباد تا سُنقر کرمانشاه با ایجاد شیار لرزاننده طولی و عرضی، نصب سرعتگاه در مسیرهای روستایی منتهی به این مسیر به منظور جلوگیری از ورود به یکباره و بدون رعایت حق تقدم خودروها از مسیر فرعی به اصلی صورت گرفته است.

وی فراوانی روستاهای مجاور این مسیر را نیز در افزایش سوانح موثر دانست و گفت: وجود تقاطع های غیر استاندارد، دو طرفه بودن راه ها و اختلاف ارتفاع شیورانی در بالا رفتن شدت سوانح تاثیر داشته است.

رییس پلیس راه استان همدان توضیح داد: اختلاف ارتفاع سطح جاده با زمین های حاشیه راه در  برخی از نقاط به هشت متر می رسد و در صورت بی توجهی به جلو و خروج وسیله نقلیه یا خروج خودرو از سطح جاده پس از بروز سانحه احتمال واژگونی خودرو و مرگ راننده زیاد است.

سرهنگ عزیزی افزود: به تازگی یک دستگاه سواری پیکان در مسیر آجین اسدآباد تا سُنقر کرمانشاه واژگون شد که در این سانحه سرنشین زن این خودرو جان خود را از دست داد و راننده آن نیز مجروح و مصدوم شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز