رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند:

آژانس تانکرهای تخلیه فاضلاب و لجن کش در نهاوند راه اندازی می شود

۱۳۹۹/۱۲/۰۶ - ۰۸:۰۱:۲۳
کد خبر: ۱۱۴۲۴۷۶
آژانس تانکرهای تخلیه فاضلاب و لجن کش در نهاوند راه اندازی می شود
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند از راه اندازی مدیریت و ساماندهی تانکرهای تخلیه فاضلاب و لجن کش در نهاوند خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، مهرداد سلگی رئیس اداره این شهرستان نهاوند ضمن اشاره به آلودگی زیست محیطی تانکرهای فاضلاب‌بر و ماشین‌های لجن‌کش گفت: این لجن‌ها آلودگی زیادی دارند و حاوی فلزات سنگین، آلودگی‌های میکروبی، مواد آلی، باقیمانده مواد شیمیایی، نیترات، فسفات و چربی هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط شهرستان نهاوند افزود: تخلیه این نوع لجن که به آن فاضلاب سپتاژی یا سپتاژ گفته می‌شود سبب آلودگی محیط زیست، تخریب منابع آب و خاک و تهدید حیات موجودات زنده می‌شود همچنین برای بهداشت عمومی و سلامت مخاطرات جدی ایجاد می‌کند.

سلگی اظهار کرد: در شهرستان نهاوند تعدادی تانکر فاضلاب‌بر یا ماشین لجن‌کش در حال فعالیت هستند که هیچ نظارتی بر حمل و تخلیه فاضلاب ها توسط این تانکرها نمی شود.

وی تصریح کرد: بر همین اساس جهت مدیریت و ساماندهی ماشین‌های حمل لجن و مسئولیت‌پذیری مالکان و رانندگان آن‌ها و حساسیت‌های محیطی با افرادی دربخش خصوصی صحبت شد که پیرو این صحبت‌ها افرادی جهت مدیریت این کار اعلام آمادگی نمودند.

سلگی افزود: درخواست افراد طی مکاتبه ای به اداره صمت جهت اخذ مجوز ارسال شد که این اقدام در مرحله صدور پروانه مدیریت حمل پساب شهرستان خواهد بودو در آیند نزدیک راه اندازی خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز