رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد:

شهرستان اسدآباد «زرد» شد/ ۸۰ درصد مبتلایان کرونا در اسدآباد مُسن هستند

۱۳۹۹/۱۲/۲۶ - ۱۱:۱۳:۱۷
کد خبر: ۱۱۵۳۲۷۱
شهرستان اسدآباد «زرد» شد/ ۸۰ درصد مبتلایان کرونا در اسدآباد مُسن هستند
رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با اشاره به تغییر وضعیت اسدآباد به «زرد» گفت: ۸۰ درصد مبتلایان کرونا در اسدآباد مُسن هستند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، ایرج صالحی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روز گذشته اسدآباد به عنوان تنها شهر آبی استان همدان در رنگ بندی جدید زرد اعلام شد، اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن به روزهای پایانی سال و شلوغی بازار و بازارروزها احتمال شیوع کرونا افزایش یافته است.

وی با تأکید بر اعمال فاصله گذاری های لازم در بازارروزها و درنظر گرفتن محوطه بزرگتر برای آن تصریح کرد: همشهریانی که سرپرست خانوار آنها در مناطق قرمز و نارنجی مشغول به کار هستند و یا مسافری از این مناطق دارند، حتماً در بدو ورود و قبل از هر دید و بازدیدی و قبل از شرکت در جمع خانواده‌ها، به نزدیک‌ترین مراکز خدمات جامع سلامت محل زندگی خود برای انجام تست کرونا مراجعه کنند و یا با اطلاع به مرکز بهداشت و درمان و تیم درنظر گرفته شده، دانشکده علوم پزشکی شهرستان این آمادگی را دارد که برای انجام رپید تست از مهمانان خانواده ها به منزل آمده و تست های لازم را انجام دهد.

صالحی خاطرنشان کرد: شماره تماس ۳۳۱۲۷۰۷۹ واحد پیشگیری از بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد در نظر گرفته شده در این راستاست که قطعاً همکاری شهروندان در این برنامه از گران تمام شدن این بیماری برای شهرستان پیشگیری خواهد کرد و مانع امکان شیوع ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در شهرستان خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون موردی از کرونای انگلیسی در شهرستان نداشته ایم، یادآور شد: متأسفانه در روزهای اخیر تعداد بیماران سرپایی و بستری کرونا مثبت شهرستان افزایش داشته که بیشترین دلایل این امر شرکت در تجمعات و دورهمی ها است.

صالحی با تأکید بر رعایت و اجرای پروتکل های بهداشتی و افزایش بر نظارت های پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و دوری از تجمعات و حضور در دورهمی ها خاطرنشان کرد: عادی انگاری های برخی از جوانان شهرستان نسبت به بیماری کرونا و عدم رعایت در استفاده از ماسک موجب شده تا بیماری را به افراد مسن انتقال دهند و گاهی در این موارد افراد جوان بیمار بدون علامت هستند.

وی بیش از ۸۰ درصد بیماران کرونا در این شهرستان را از قشر مسن دانست و مطرح کرد: متأسفانه تعدادی کودک نیز با مشکلات و علائم تنفسی در بیمارستان بستری شده اند که تست آنها مثبت نیست اما به علت مشکلات تنفسی باید بستری می شدند.

صالحی با بیان اینکه از شهروندان اسدآبادی درخواست داریم در تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا  اهتمام بیشتری داشته باشند، گفت: در تشدید طرح سردار سلیمانی به علت واقع شدن اسدآباد در مسیر تردد به استان خوزستان، دانشکده علوم پزشکی اسدآباد قرار است در مسیر ورود و خروج شهر نسبت به انجام تست اقدام کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز