نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه همدان:

قرآن کریم ابزاری برای تربیت انسان است

۱۴۰۰/۰۱/۲۹ - ۰۹:۵۹:۳۴
کد خبر: ۱۱۶۶۶۷۶
قرآن کریم ابزاری برای تربیت انسان است
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه همدان، گفت: قرآن کریم ابزاری برای تربیت انسان است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی با قدردانی از «امامعلی طاهری» پاکبان همدانی که در تصاویر منتشر شده در فضای مجازی در حال قرائت قرآن بود، اظهار داشت: جامعه‌ای که با فرهنگ و آموزه های قرآنی آشنا شود، به ایمان، صبر، رشد و تکامل بهتری دست پیدا می‌کند چراکه کتاب قرآن تامین کننده سعادت زندگی دنیوی و اخروی است و باید در زندگی بشر حضور داشته باشد.

وی اضافه کرد: اقدام این پاکبان که با وجود سختی کار قرائت قرآنش ترک نمی‌شود، ‌برای تمام کسانی که با فرصت بیشتر در طول روز توجه کمتری نسبت به قرآن دارند حجت است و تاکید بر اینکه دارد که کمبود زمان را نمی‌توان بهانه‌ای برای غفلت از قرآن بدانیم.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی با بیان اینکه به تعبیر پیامبر گرامی اسلام(ص)، قرآن کریم ابزاری برای تربیت انسان است، گفت: جامعه‌ای که با قران ارتباط بگیرد در انجام مسئولیت‌ها و کارهایی که به او سپرده می‌شود، عملکرد بهتری خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در روایات بسیاری بر توجه به قرآن و قرائت آن به خصوص در ماه رمضان تاکید شده است، اظهار داشت: قرآن کتابی برای قرائت در مراسم ختم نیست و اگر کسی یک آیه از قرآن را در این ماه قرائت کند، ثواب چندین نبی خداوند به او عنایت خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان ادامه داد: امثال آقای طاهری در سطح جامعه بسیار هستند و باید به مجموعه شهرداری به دلیل داشتن چنین نیروهایی تبریک گفت و امیدواریم آنقدر جامعه دینی ما با قرآن ارتباط داشته باشد که هزاران صحنه همچون این صحنه را مشاهده کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز