مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان خبر داد:

پیش بینی بروز پدیده گرد و غبار در استان همدان

۱۴۰۰/۰۱/۲۹ - ۱۹:۳۷:۲۳
کد خبر: ۱۱۶۷۰۷۷
پیش بینی بروز پدیده گرد و غبار در استان همدان
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان پیش بینی کرد طبق تجربه سالهای قبل، این استان در ماه‌های خرداد و تیر با افزایش میزان گردو غبار مواجه شود و این موضوع استان را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان و به نقل از روابط عمومی محیط زیست همدان محسن جعفری نژاد بسطامی افزود: در ماه های فروردین و اردیبهشت به دلیل وجود رطوبت و بازندگی این پدیده کمتر دیده می شود اما با گرم شدن هوا به دلیل ورود گرد و غبار با منشا کشورهای همسایه استان همدان نیز از این موضوع متاثر می شود.

وی اضافه کرد: منشا توده های گرد و غبار استان همدان، کشور عراق است و بیشتر از جنوب و غرب استان وارد می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان ادامه داد: گرد و غبار ابتدا اسدآباد و نهاوند را با غلظت بیشتری تحت تاثیر قرار داده سپس وارد شهرستان های شمالی می شود که در این شهرستان ها میزان غلظت گرد و غبار کمتر می شود.

جعفری نژاد بسطامی گفت: مطالعه سیاهه انتشار آلودگی در شهر همدان با اعتبار ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی با هماهنگی سازمان حفاظت محیط زیست صورت می گیرد و تا پایان تیرماه به پایان می رسد.

وی خاطرنشان کرد: با این گزارش می توان آماری مبنایی از کیفیت هوای شهر همدان و منابع متاثر از آن به دست آورد تا مبنای برنامه ریزی های بعدی قرار بگیرد.

طبق آخرین گزارش ارائه شده از سوی معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان شاخص کیفی هوای استان تا اواخر دی ماه سال گذشته در ۷۲ روز برای گروه های حساس شامل سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای ناسالم و آلوده بوده است.

سید عادل عربی، گفت: بیشتر آلودگی هوای استان و کیفیت نامطلوب شاخص آلایندگی مربوط به چهار شهرستان همدان، ملایر، نهاوند و کبودراهنگ بوده و شاخص کیفی هوای ۶ شهرستان دیگر استان در وضعیت پاک و سالم قرار داشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز