مدیرکل حراست استانداری همدان:

دشمن برای کاهش میزان مشارکت در انتخابات در تلاش است/انتخابات مظهر اقتدار ملی است

۱۴۰۰/۰۱/۲۹ - ۱۹:۵۱:۱۷
کد خبر: ۱۱۶۷۰۸۱
دشمن برای کاهش میزان مشارکت در انتخابات در تلاش است/انتخابات مظهر اقتدار ملی است
مدیرکل حراست استانداری همدان با بیان اینکه دشمن برای کاهش میزان مشارکت در انتخابات در تلاش است، گفت: انتخابات مظهر توانایی و اقتدار ملی یک کشور است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، اسدالله عباس زاده با اشاره به اهمیت انتخابات و وظایف کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات، اظهار داشت: برای بیان اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات می توان به سخنان گُهربار رهبر معظم انقلاب اشاره کرد که فرمودند: «ملت ما باید امکان سوء استفاده های تبلیغاتی را به دست دشمنان ندهد».

مدیرکل حراست استانداری همدان افزود: دشمن تلاش می کند با کاهش میزان مشارکت، انتخابات در ایران چشمگیر نباشد و اینگونه وانمود کند که ملت، رغبتی به انتخابات و مشارکت در تعیین سرنوشت خویش برای ترسیم آینده ایران اسلامی ندارد.

وی تاکید کرد: یکی از نکات پر اهمیت و مورد توجه مردم باید شرکت در انتخابات و تخطئه کردن اهداف دشمن باشد بنابراین باید با حضور حداکثری نه تنها یک انتخابات باشکوه، سالم و قانونی برگزار کرد، بلکه توان و اقتدار ملی کشور را نیز بیش از پیش به نمایش گذاشت.

مسئول کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات استان همدان ادامه داد: با توجه به اینکه انتخابات، مظهر حضور مردم، احقاق حق و توانایی و اقتدار ملی برای یک کشور محسوب می شود حضور حداکثری در انتخابات نیز می تواند زمینه اتحاد و انسجام داخلی را فراهم کرده و مردم بر سرنوشت خویش حاکمیت داشته باشند.

عباس زاده بیان کرد: یکی از استوانه‌های اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تکیه بر آرا عمومی یا همان رای مردم است و در این باره حضرت امام خمینی (ره) فرمودند:«رژیم اسلامی و جمهوری اسلامی یک رژیمی است متکی بر آرای عمومی و رفراندوم عمومی» بنابراین مفهوم جمهوریت در این نظام، به پذیرش حق مردم در انتخاب نوع نظام سیاسی و حاکمان اشاره دارد.

وی ادامه داد: در نظام اسلامی مردم به عنوان یکی از ارکان مهم ایفای نقش کرده چراکه آنها مشروعیت نظام سیاسی جمهوری اسلامی را تعیین می‌کنند؛ تاریخ انقلاب اسلامی گویای این است که نظر و رای مردم فقط به دوران تاسیس نظام جمهوری اسلامی بر نمی گردد بلکه همواره جمهوری اسلامی به حضور دائمی و نظارت همیشگی آنها بر مسئولان مقید بوده است.

مسئول کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات استان همدان اظهار داشت: اداره کل حراست استانداری همدان با تعامل سایر سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی و با پیش بینی، پیشگیری و شناخت تهدیدات و آسیب‌ها و اطلاع رسانی به موقع به مدیران دستگاه نسبت به اجرای ماموریت ذاتی خود که صیانت و حفاظت از کارکنان، اسناد و مدارک طبقه بندی شده و تجهیزات و اماکن مجموعه است تلاش می کند.

عباس زاده افزود: در این راستا اداره کل حراست استانداری همدان به منظور ارتقای سطح آگاهی مسئولان و کارشناسان حراست فرمانداری‌های و ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در اجرای ماموریت‌ها به خصوص برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا یازدهمین دوره انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی جلسات حضوری و غیر حضوری از طریق ویدئو کنفرانس برگزار کرده است.

وی اضافه کرد: کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات مکلف به ارسال مدارک داوطلبان به مراجع چهارگانه برای استعلامات قانونی و پیگیری در خصوص دریافت پاسخ از مراجع مربوطه و اعلام نتایج بوده همچنین تامین امنیت اقلام و ملزومات انتخاباتی از زمان تحویل در ستاد تا توزیع در مکان های اخذ رای و در نهایت جمع‌آوری آنها بر عهده این کمیته است.

مدیرکل حراست استانداری همدان، تعیین صلاحیت پرسنل معمول به ستاد انتخابات، تعامل و همکاری با کمیته های ستاد انتخابات در راستای اهداف و برنامه های پیش بینی شده، ارائه گزارشات نوبه ای به ستاد انتخابات استان، اجرای وظایف محوله از سوی ستاد انتخابات استان، نظارت و کنترل همه ترددها به ستاد در روز برگزاری انتخابات، حضور نماینده حراست در جلسات مرتبط با انتخابات که موضوعیت حراستی دارد را از دیگر وظایف کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات برشمرد.

عباس زاده بیان کرد: صدور کارت اعضا و ترددکنندگان به ستاد انتخابات بر اساس معرفی دبیر ستاد انتخابات، انجام تمهیدات حفاظتی لازم در حوزه فناوری مرتبط با انتخابات بر اساس شرح وظایف حراست آی.تی و مصوبات ستاد انتخابات و نظارت بر گردش اسناد و مکاتبات انتخاباتی دارای طبقه بندی به منظور رعایت اصول حفاظتی از وظایف این کمیته محسوب می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز