مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان:

۹ کتابخانه سیار به مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته استان همدان خدمات می دهند

۱۴۰۰/۰۲/۰۴ - ۱۲:۴۶:۲۳
کد خبر: ۱۱۶۹۶۴۳
۹ کتابخانه سیار به مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته استان همدان خدمات می دهند
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، گفت: این استان با فعالیت یک کتابخانه سیار شهری و ۹ کتابخانه سیار روستایی به کودکان و نوجوانان مناطق کمتر توسعه یافته، حاشیه شهر و مناطق روستایی بدون کتابخانه خدمات ارائه می دهد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، بهناز ضرابی زاده با گرامیداشت ۲۲ آوریل روز جهانی کتابخانه‌های سیار، اظهار کرد: امداد فرهنگی از طرح‌ های سازنده و اثربخش کانون است که با هدف گسترش عدالت فرهنگی و خدمات‌ رسانی به کودکان و نوجوانان مناطق روستایی و مناطق کم‌ برخوردار شهری اجرا می‌ شود.

وی، فراهم کردن امکان امانت کتاب برای کودکان و نوجوانان روستایی در مناطق بدون کتابخانه ثابت را مهم‌ترین هدف مراکز فرهنگی هنری سیار دانست و گفت: توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی از ماموریت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که در این زمینه تلاش گسترده‌ای در مراکز استان همدان انجام شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان خاطرنشان کرد: کتابخانه سیار روستایی، مرکزی است که در آن مربی به منظور تحقق اهداف کانون با یک دستگاه خودرو و کتاب و امکانات فرهنگی مربوطه به مناطق روستایی مراجعه و فعالیت های مندرج در شیوه نامه را به مخاطبان خود (کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۷ سال) ارائه می دهد.

ضرابی زاده با بیان اینکه هر مربی ۲۰ روستا را پوشش می دهد عنوان کرد: مربیان کتابخانه های سیار به فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی مانند آموزش سفالگری، قصه گویی، خوانش داستان، انجام بازی های محلی، نمایش فیلم و انیمیشن، ساخت کاردستی و اریگامی می پردازند.

وی هدف از تشکیل کتابخانه سیار را فراهم کردن امکان دسترسی به کتاب برای کودکان و نوجوانانی که دسترسی به کتاب ندارند برشمرد و افزود: توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان و کشف و پرورش استعدادهای فکری و ذوقی آنها بر مبنای تعلیم و تربیت اسلامی از دیگر اهداف شاخص کانون پرورش فکری کودک و نوجوان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان اعلام کرد: در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا تمامی فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در فضای مجازی اختصاصی کانون به آدرس kpf.ir انجام می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز