فرمانده انتظامی استان همدان خبر داد:

اعمال محدودیت تردد سختگیرانه در استان همدان با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا

۱۴۰۰/۰۲/۰۶ - ۰۹:۲۰:۰۶
کد خبر: ۱۱۷۰۵۶۸
اعمال محدودیت تردد سختگیرانه در استان همدان با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا
فرمانده انتظامی استان همدان از اعمال محدودیت تردد سختگیرانه در استان همدان با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، سردار سلمان امیری در نشست اعضای ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا بیان کرد: هر چند محدودیت تردد در اماکن تفریحی و توریستی نظیر بلوار ار و گنجنامه تشدید شده است اما افراد با استفاده از راه های فرعی، وارد محدوده های ترافیکی می شوند.

وی اضافه کرد: تیم های پلیس در ۱۸ نقطه استان مستقر هستند و از یکم آذر سال گذشته خودروهای زیادی به علت شکستن طرح محدودیت شبانه، یا از استان های دارای وضعیت نارنجی و قرمز به همدان اعمال قانون شدند.

سردار امیری اظهار داشت: علاوه بر این بازدیدها و سرکشی از صنوف به منظور بررسی وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی تشدید و از یکم آذر سال گذشته تاکنون ۲۰ هزار بازدید صورت گرفته است که به حدود ۲۹ هزار نفر تذکر داده شده و برای یک هزار و ۱۴۸ واحد متخلف صورتجلسه، تنظم و ۸۷۲ واحد پلمب شدند.

فرماندار نهاوند نیز گفت: محدودیت های کرونایی در این شهرستان هفت روز جلوتر از سایر مناطق استان آغاز شد و در ۲۴ روز گذشته برای کاهش آمار کرونا به صورت جدی ورود کردیم.

مراد ناصری افزود: نهاوند سخت ترین هفته را در ۱۵ ماه گذشته پشت سر گذاشت اما در سه روز گذشته مبتلایان به کرونا در این شهرستان حدود ۲۰ درصد کاهش و سیر این بیماری نزولی است.

وی تاکید کرد: با همکاری پلیس راهور و مسدود کردن برخی مسیرها از ورود خودرهای غیربومی در حدود یکماه گذشته تاکنون جلوگیری شده است.

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر نیز گفت: همراهی مردم و صنوف با ستاد کرونا شهرستان مطلوب است به گونه ای که شمار بیماران بستری در سه بیمارستان ملایر از ۳۵۰ به ۲۵۰ نفر کاهش یافته است.

«قدرت الله ولدی» اقزود: متوسط بیماران بستری و سرپایی مثبت از روزی ۱۰۰ نفر به نصف کاهش یافته همچنین بیشترین میزان جریمه خودروهای متخلف مربوط به شهرستان ملایر است

وی اضافه کرد: دستگاه اکسیژن‌ساز ۶۰۰ لیتری بیمارستان امام حسین(ع) با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان از منابع ستاد مقابله با کرونا و دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نصب و بهره برداری شد با این وجود نیازمند نصب یک دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان غرضی ملایر هستیم.

فرماندار همدان اظهار داشت: با توجه به شرایط بحرانی پیش آمده ناشی از موج چهارم همه گیری ویروس کرونا و افزایش قابل توجه آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از آن در شهرستان همدان محدودیت هایی در نظر گرفته شد.

«محمدعلی محمدی» افزود: تیم هایی اقدام به شناسایی مراکز تجمع کرده و  پس از شناسایی اماکن تجمع از جمله شهر ماشین (خرید و فروش خودرو)، بازار روز، بازار پرنده فروشی، مکان های فروش لباس مستعمل و شب بازارها، نسبت به تعطیلی آنها اقدام شد.

وی اضافه کرد: مهمترین معضل شیوع کرونا در این شهرستان عادی انگاری عمومی است و تدوین و اجرای هر برنامه ای بدون همکاری مردم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی نتیجه بخش نیست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز