مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان:

پویش «ایمن‌سازی جاده‌ها» ایجاد شود/ ضرورت ورود سمن‌ها

۱۴۰۰/۰۲/۰۷ - ۱۰:۵۳:۱۰
کد خبر: ۱۱۷۱۱۹۶
پویش «ایمن‌سازی جاده‌ها» ایجاد شود/ ضرورت ورود سمن‌ها
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان بر استفاده از ظرفیت گروه‌های مردم نهاد درارتقای ایمنی تردد و کاهش تلفات جاده‌ای تأکید کرد و خواستار ایجاد یک پویش در راستای ایمن‌سازی جاده‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، صفر صادقی‌راد در نشست بزرگداشت هفتم اردیبهشت «روز ملی ایمنی حمل و نقل» با حضور معتمدین و فعالان اجتماعی با بیان اینکه سوانح جاده‌ای پدیده‌ای اجتماعی در کشور است که نیاز به شناسایی ابعاد زیربنایی دارد، اظهار کرد: با توجه به اهمیت این موضوع، یکی از اقدامات مهم به منظور کاهش تصادفات و تلفات سوانح رانندگی، آموزش و فرهنگ‌سازی اقشار مختلف جامعه برای ارتقای ایمنی تردد و عبور و مرور است.

وی بیان کرد: با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی، نقش سازمان‌های مردم نهاد و پویش‌های مردمی در این زمینه امری ضروری است و واگذاری امور به این گروه‌ها موجب افزایش کارآیی و پذیرش راحت‌تر مردم شده و از سویی فراگیر شدن و تاثیرگذاری آن موجب صرفه جویی در سرمایه ملی و زمان می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان ادامه داد: لازم است علاوه بر اورژانس، هلال احمر،  پلیس‌راه، گروه‌های مردم نهاد، انجمن‌های صنفی و غیره نیز پای کار باشند.

وی به اقدامات این اداره در راستای ارتقای ایمنی پرداخت و خاطرنشان کرد: رفع نقاط حادثه‌خیز در دستور کار است و در طول سال نیز به شکل مستمر مباحث ارتقای ایمنی جاده‌ای از جمله عملیات ترانشه برداری، نصب تابلو و علائم جاده‌ای و مواردی از این قبیل انجام می‌شود.

صادقی‌راد اضافه کرد: از آنجا که بودجه اداره‌کل در تمام ظرفیت‌های کاری در کشور کم است اما از رتبه قابل قبولی در بحث ایمنی جاده‌ای برخوردار هستیم.

وی با تاکید بر اینکه نیازمند کمک همگانی سمن‌ها هستیم، زیرا این امر می‌تواند به هر شکل سرآغاز یک پویش در راستای ایمن‌سازی جاده‌ها باشد افزود: با توجه به گستردگی حیطه وظایف معتمدین و اعتمادی که مردم محلات و مساجد به آنها دارند این گروه می‌توانند با فرهنگسازی عمومی، تأثیر بسزایی در کاهش تلفات و حوادث جاده‌ای داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان گفت: امیدواریم با ظرفیت گروه‌های مردم‌نهاد پس از ریشه‌کن شدن بیماری منحوس کرونا، شاهد فرهنگسازی در زمینه ارتقای ایمنی جاده‌ای بین مردم در مساجد و اماکن مختلف باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز