مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان:

تولید روزانه زباله در همدان ۱۶۰ گرم بیشتر از میانگین کشوری است

۱۴۰۰/۰۳/۱۸ - ۰۹:۲۴:۰۴
کد خبر: ۱۱۸۹۶۸۲
مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: سرانه تولید زباله در شهر همدان ۸۱۰ گرم برای هر شهروند در روز است که ۱۶۰ گرم بیشتر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، محسن جعفری نژاد بسطامی در نشستی به مناسبت هفته محیط زیست اظهار داشت: بالا بودن سرانه تولید زباله در شهر همدان موید بی توجهی به موضوع فرهنگسازی و آموزش است و در این راستا شهرداری همدان برنامه هایی را برای کاهش تولید پسماند در برنامه دارد.

وی بیان کرد: با توجه به بالا بودن میزان تولید پسماند در همدان تمرکز اصلی مدیریت پسماند شهر همدان به دفن و دفع زباله در سایت معطوف شده است چراکه ادامه این روند نیاز به اختصاص زمین های بیشتر برای دفن زباله بوده که این وضعیت مورد تایید محیط زیست نیست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان اظهار داشت: همچنان در اجرای طرح جامع مدیریت پسماند این استان با چالش رو به رو بوده و در مراحل مطالعه متوقف شده ایم.

جعفری نژاد بسطامی با بیان اینکه نیازمند تصمیم های سخت در حوزه محیط زیست شهری هستیم گفت: تعطیلی یک واحد صنعتی و تولیدی باید از منظر تاثیر بر روی سلامتی و محیط زندگی مردم نیز بررسی شود چرا که تصمیم گیری غیرکارشناسی نتیجه مطلوب به همراه ندارد.

وی اضافه کرد: شهر پایدار با شهر سبز تفاوت دارد و  عنوان« شهر سبز پایدار» همدان جایگاه علمی و عملیاتی قوی ندارد چراکه اقدام قابل توجهی در این راستا انجام نشده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان با بیان ضرورت شفاف سازی هزینه کرد اعتبارات حوزه شهر سبز پایدار  افزود: باید دید هزینه هایی که برای کسب و اعلام عنوان «همدان شهر سبز پایدار» دریافت شد کجا هزینه شده است.

جعفری نژاد بسطامی بیان کرد: برای عنوان «همدان شهر تاب آور» حتی از محیط زیست نظرخواهی نشد در حالیکه محیط زیست ملک شخصی نیست و پیش از هر گونه هزینه ای باید اثربخشی آن نیز بررسی شود.

وی خاطرنشان کرد: دنبال تقابل محیط زیست و شهرداری نیستیم اما سلامتی مردم و سلامت محیط زیست هر دو برای این مجموعه مهم است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان اضافه کرد: توجه به شیرابه ها برای پیشگیری از آلودگی آب های زیرزمینی، مشاهده نشدن منظر زشت رها سازی پسماندهای ساختمانی گوشه و کنار حومه شهر و طبیعت باید اقدام کرد و در این باره محیط زیست خواستار همکاری شهرداران، بخشداران، دهیاران و انجام به تکالیف ذاتی شده است.

جعفری نژاد بسطامی افزود: حفظ شهر همدان به عنوان یک اکوسیستم زنده تاثیرپذیر نیازمند هم افزایی، تعامل مدیریت شهری و محیط زیست هستیم در غیراینصورت علاوه بر برطرف نشدن مشکلات زیست محیطی شهر به «شهر سبز پایداری دست نمی یابیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز