معاون استاندار همدان:

ظرفیت پذیرش در مراکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد استان همدان افزایش یابد

۱۴۰۰/۰۴/۱۳ - ۱۰:۲۱:۲۸
کد خبر: ۱۲۰۱۸۳۱
ظرفیت پذیرش در مراکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد استان همدان افزایش یابد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: امکان افزایش ظرفیت پذیرش در مراکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد موجود در شهرستان های کبودراهنگ و نهاوند از توابع استان همدان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، مصطفی آزادبخت در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان بیان کرد: ظرفیت مراکز ماده ۱۶ شهرستانهای کبودراهنگ و نهاوند باید جوابگوی نیاز استان باشند تا بتوان همه معتادان متجاهر را در این اماکن پذیرش و درمان کرد.

وی از مسئولان خواست با سرکشی به مراکز ماده ۱۶، نیازهای این مراکز را شناسایی، احصا و برای رفع آن اقدام کنند و افزود: اشتغال به کار معتادان بهبود یافته کاری بسیار مهم و کلیدی است چرا که در صورت نبود برنامه ای برای ایجاد فرصت شغلی برای بهبودیافتگان، خودمان بستر بازگشت آنها به دامن اعتیاد را فراهم و مهیا کرده ایم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان اضافه کرد: مقابله با قاچاقچیان اولویت اصلی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان است چراکه اجرای طرح پاکسازی محلات و برخورد با خرده فروشان نیاز جامعه و از خواسته ها و دغدغه های اصلی مردم است.

آزادبخت اضافه کرد: تلاش ارزنده کمیته مقابله شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، سبب جلوگیری از جولان معتادان متجاهر در سطح شهر شده است اما گلایه مندی هایی در زمینه فعالیت خرده فروشان وجود دارد که باید اقدام لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: گزارش های ارائه شده در این نشست بیانگر کار حرفه ای و پیگیری مجدانه اعضا برای مقابله با پدیده شوم مواد مخدر است.

دبیر کمیته درمان و حمایت های اجتماعی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان نیز گفت: تعداد بیماران تحت درمان داروهای اگونیست در این استان ۴۴ هزار و ۸۵۰ نفر است.

ابراهیم جلیلی با بیان اینکه قیمت مواد مخدر افزایش یافته است اضافه کرد: دستگیری شمار زیادی از معتادان توسط پلیس سبب افزایش فعالیت کمیته درمان در زمینه پذیرش این افراد شده است.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه مجوزی برای افزایش مراکز ترک اعتیاد صادر نمی شد اما به علت افزایش میزان مراجعات، سه مرکز جدید سال گذشته مجوز فعالیت گرفتند با این وجود همچنان با استاندارد فاصله داریم.

وی یادآوری کرد: سال گذشته ۴۹۱ مورد بازدید از مراکز ترک اعتیاد صورت گرفت که نتیجه این بازدید ها ۱۱۳ اخطار شفاهی ، ۷۸ اخطار کتبی، ۲۱ مورد کسر سهمیه دارو و هشت مورد تعلیق فعالیت بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز