معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان:

ترویج فرهنگ کتابخوانی موجب پویایی جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی می شود

۱۴۰۰/۰۴/۲۰ - ۱۰:۲۱:۴۹
کد خبر: ۱۲۰۴۹۸۵
ترویج فرهنگ کتابخوانی موجب پویایی جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی می شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان گفت: شادابی، نشاط و پویایی جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی از جمله دستاوردهای قابل توجه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، مصطفی آزادبخت در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان "دوست من کتاب" افزود: کتاب و کتابخوانی موجب کسب علم و دانش به عنوان لازمه توسعه و پیشرفت همه‌ جانبه‌ کشور می شود.

وی تصریح کرد: پویایی و نشاط جامعه، کسب علم و دانش و تلاش برای توسعه و پیشرفت کشور  همگی از برکات ترویج فرهنگ مطالعه و توجه به کتاب و کتابخوانی است.

به گفته وی، به طور طبیعی دانش اندوزی نسل جوان و نوجوان از طریق ترویج فرهنگ مطالعه موجب کاهش آسیب های اجتماعی و در نهایت رشد و تعالی کشور می شود.

آزادبخت با اشاره به سابقه درخشان استان همدان برای مشارکت در رویدادهای فرهنگی هنری حوزه کودک و نوجوان،  افزود: برگزاری چنین جشنواره هایی زمینه گرایش کودکان به سمت کتاب و کتابخوانی را فراهم می کند.

معاون استاندار همدان با اشاره به اینکه حضور در جمع اهالی ادب و هنر به ویژه ادبیات کودک و نوجوان مایه افتخار است، گفت: برگزاری این جشنواره به میزبانی پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین، یک حرکت تأثیرگذار در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی محسوب می شود.

وی تصریح کرد: دین اسلام مکتب کتاب و کتابخوانی است که همواره بر مطالعه، دانش افزایی و علم اندوزی تاکید دارد.

معاون سیاسی استاندار همدان با بیان اینکه فضای کتابخانه‌های شهری و روستایی این استان در طول هشت سال گذشته ۵۴ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: در همین ارتباط طی این مدت بیش از ۵۰ درصد به تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی استان همدان افزوده شده است. 

مصطفی رحمان‌دوست شاعر و نویسنده برجسته ادبیات کودک و نوجوان کشور نیز در این آیین گفت:  امروز فرصت مناسب برای شناسایی و رشد استعداد و خلاقیت کودکان و نوجوانان فراهم شده است.

وی با اشاره به امکانات گسترده کتابخانه‌های عمومی کشور برای استفاده کودکان و نوجوانان، افزود: این امکانات فرصت و زمینه مناسب برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را در سطح جامعه به خصوص برای کودکان و نوجوانان فراهم کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز