استاندار همدان:

مدیران از قابلیت‌های علمی طلاب برای اجرای برنامه‌ها استفاده کنند

۱۴۰۰/۰۴/۲۰ - ۱۸:۱۰:۳۶
کد خبر: ۱۲۰۵۳۴۰
مدیران از قابلیت‌های علمی طلاب برای اجرای برنامه‌ها استفاده کنند
استاندار همدان با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه از قابلیت های علمی و فرهنگی بالایی برخوردار هستند خواستار استفاده بهینه مدیران از این ظرفیت ها برای اجرای برنامه های استان شد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، سید سعید شاهرخی در بازدید از "موسسه آموزش عالی حوزوی فدک همدان" افزود: از ظرفیت حوزه های علمیه باید برای توسعه فرهنگ دینی و مذهبی استفاده بهینه شود.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران از پایه‌های معنوی فعالیت‌های فرهنگی در جامعه است اظهار داشت: از قابلیت های این حوزه‌ها می‌توان در گسترش فضای معنوی کشور و اصلاح مشکلات تربیتی استفاده کرد.

شاهرخی به توان بالای حوزه علمیه خواهران در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، جهادی و دینی اشاره کرد و گفت: تربیت عالم و نوآوری علمی نتیجه برگزاری کلاس های تخصصی در حوزه علمیه استان همدان است.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: برنامه ریزی در راستای حمایت از حوزه علمیه به عنوان یکی از مراکز مهم فرهنگی شهرستان و استان در دستور کار قرار گرفته است.

شاهرخی پیشرفت جنبه های مادی را به همراه جنبه های معنوی ارزشمند خواند و اظهار کرد: ترویج دین و فرهنگ ناب اسلام مهمترین نیاز در همه زمان ها در جوامع اسلامی است و باید به صورت عملی تحقق یابد.

وی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه باید بدون دغدغه در مسیر هدف های مورد نظر فعالیت کند و باید از توان فرهنگی آن برای صیانت از حریم دینی جامعه استفاده شود.

استاندار همدان یادآور شد: تعلیم و تربیت طلبه ها و برنامه ریزی برای اعتلای فرهنگ دینی از وظایفی است که حوزه علمیه برعهده دارد و در تولید سرمایه های اجتماعی کشور بسیار ارزشمند است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان نیز در این بازدید اظهار داشت: نگاه کلان و راهبردی بر حوزه ها جریان دارد تا حوزه بتواند پاسخگوی نیازهای روز جامعه باشد.

«ام کلثوم امیدی» عنوان کرد: یکی از طرح هایی که در حال پیگیری هستیم ساخت گلخانه در محوطه این موسسه است که در اشتغالزایی برای خانواده های خواهران طلبه نقش بسزایی دارد.

وی با اشاره به اینکه محوطه سازی و ساخت گلخانه در این موسسه نیاز به اعتبار دارد گفت: با وجود همه کمبودهای مالی که حوزه درگیر آن است با تلاش حوزویان سطح خوبی را در این استان شاهد هستیم که البته باید برای رسیدن به کیفیت بالاتر تلاش کنیم.

امیدی اظهار داشت: با ساماندهی نظام جامع رشته ها هم اکنون چهار رشته تحصیلی تفسیر علوم قرآنی، اخلاق و تربیت اسلامی، کلام اسلامی و فقه و اصول در سطح سه تدریس و با پیگیری های نماینده ولی فقیه در استان رشته تحصیلی فقه خانواده در سطح چهار نیز پذیرش می شود که اساتید آنها از تهران و قم هستند.

وی با بیان اینکه این مجموعه با پنج هزار و ۵۰۰ متر زیربنا ظرفیت پذیرش ۲۰۰ نفر را دارد ادامه داد: این موسسه در سال جاری ۸۰ نفر را از طریق آزمون در سطح سه و ۲۰ نفر را در سطح چهار پذیرش می کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز