فرماندار نهاوند:

نهادهای ذیربط در موضوع حجاب و عفاف ورود کنند

۱۴۰۰/۰۴/۲۰ - ۱۶:۳۳:۲۱
کد خبر: ۱۲۰۵۳۴۸
نهادهای ذیربط در موضوع حجاب و عفاف ورود کنند
فرماندار نهاوند با بیان اینکه نهادهای ذیربط در موضوع حجاب و عفاف ورود کنند گفت: در مقابله با پدیده بدحجابی به کار بردن شیوه‌های اصولی و صحیح، نسبت به تحکم مؤثرتر و کارسازتر است.

به گزارش خبرنگار برنا اط همدان، مراد ناصری در نخستین جلسه قرارگاه امام کاظم(ع) در محل فرمانداری اظهار کرد: عفاف و حجاب موضوع بسیار مهمی است که باید با جدیت و اهتمام روی آن کار شود و باید تمام نهادهای متولی در این زمینه برنامه‌ریزی کنند.

وی گفت: ترغیب به حجاب و مقابله با پدیده بدحجابی موضوعی است که به کار بردن شیوه‌های اصولی و صحیح در آن، نسبت به تحکم  مؤثرتر و کارسازتر است.

فرماندار نهاوند با بیان اینکه موضوع عفاف و حجاب و تحکیم خانواده موضوع بسیار مهمی است که باید با جدیت و اهتمام روی آن کار شود افزود: به همین منظور باید برای برخی اقدامات مد نظر فرهنگسازی لازم انجام شود و همه ادارات و دستگاه‌های متولی به یک گفتمان واحد دست پیدا کنند.

فرمانده سپاه نهاوند نیز با اشاره به آغاز هفته عفاف و حجاب در نهاوند نیز گفت: هفته عفاف و حجاب از تاریخ  ۱۹ تا ۲۵ تیرماه با هدف پرداختن به بحث عفاف و حجاب در سطح جامعه برگزار می‌شود.

علی مختاری افزود: در سال جاری سه ماموریت مهم فرهنگی شامل عفاف و حجاب، تثبیت و تحکیم خانواده و ازدیاد جمعیت برای سپاه تدوین و جهت اجرا اعلام شده که تا پایان سال جاری با ایجاد یک قرارگاه فرهنگی برنامه‌هایی برای آنها اجرا می‌شود.

وی با اشاره به شعار هفته حجاب با عنوان «حیای زن، عفاف مرد» در خصوص اجرای ویژه‌برنامه‌های هفته عفاف و حجاب گفت: تجلیل و سرکشی از فعالان حوزه حجاب، تهیه تعدادی چادر و هدیه آن به دخترانی که به سن تکلیف رسیده‌اند از جمله این برنامه‌ها خواهد بود.

فرمانده سپاه نهاوند افزود: یکی از مباحث مد نظر برای اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف در سطح جامعه بحث چهره به چهره است که در این زمینه طرحی با عنوان دختران حاج قاسم سلیمانی اجرا می‌شود که بر اساس آن جمعی از بانوان به صورت چهره به چهره به تبلیغ حجاب می‌پردازند.

وی وجود فروشندگان بدحجاب در برخی مغازه‌های سطح شهر را از جمله مظاهر بدحجابی عنوان کرد و افزود: متاسفانه در برخی فروشگاه‌ها و یا مغازه‌ها خانم‌های بدحجابی وجود دارد که متاسفانه چهره ناخوشایندی به چهره عفاف و حجاب شهرستان داده و به نوعی مبلغ بدحجابی هستند بنابراین لازم است از سوی اتاق اصناف به آنان تذکر داده شود و در این زمینه جدی تر عمل کند.

مختاری گفت: در راستای تشویق جوانان به ازدواج از سوی سپاه نهاوند ۷۵ مرحله جهیزیه، ۲۵ مورد سیسمونی، ۹۰ مورد مشاوره با زوجین قبل از ازدواج و تشکیل پنج مرکز مشاوره‌ای برای بحث تحکیم خانواده انجام شده است.

 رئیس قرارگاه امام کاظم(ع) در نهاوند نیز خواستار برخورد اصولی و تخصصی با موضوع حجاب و عفاف شد و گفت: نهادها و دستگاه های متولی فرهنگی از جمله آموزش و پرورش، ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و دانشگاه‌ها باید با تشکیل کمیته‌های تخصصی  راهکار و محتوای لازم و مرتبط با موضوع را  برای آموزش جامعه هدف ارائه دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز