مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان:

گرانی زمین مهمترین عامل زمین خواری در استان همدان است

۱۴۰۰/۰۴/۲۶ - ۱۰:۰۲:۴۹
کد خبر: ۱۲۰۷۷۵۷
گرانی زمین مهمترین عامل زمین خواری در استان همدان است
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: گرانی و افزایش قیمت زمین در این استان یکی از عوامل اصلی و موثر در گرایش متخلفان به زمین خواری است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، اسفندیار خزائی با اعلام این خبر، افزود: اقلیم معتدل همدان، جاذبه‌های طبیعی، کمبود نیروی حفاظتی، نبود رونق اقتصادی، نبود برنامه‌های مدون و فراگیر برای گردشگری، وجود ضعف و ابهام در برخی از قوانین و سودجویی از دیگر عوامل تصرف اراضی ملی در استان همدان به شمار می رود.

وی با بیان اینکه حفظ و صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست وظیفه همه مردم است اضافه کرد: پیشگیری از حریق و مقابله قاطع با زمین خواران و متصرفان اراضی ملی از مهمترین اولویت های منابع طبیعی در سالجاری اشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اظهار داشت: طبق ماده ۵۵ تبصره یک قانون اصلاح، حفاظت و بهره برداری از جنگل ها، مراتع، رفع تصرف از اراضی ملی شده بر عهده منابع طبیعی است بنابراین نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی با گشت زنی در عرصه های منابع طبیعی همواره با جدیت، شناسایی افراد متخلف و متصرف عدوانی به اراضی ملی و دولتی را در دستور کار خود دارند.

خزائی ادامه داد: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در صورت مشاهده تصرف غیرمجاز اراضی ملی بلافاصله اقدام به شناسائی فرد خاطی و برخورد قانونی با او کرده و از طریق مراجع قضایی نیز پیگیر موضوع خواهند شد.

وی ایجاد موانع حفاظتی بازدارنده از قبیل ایجاد کمربند سبز حفاظتی، نصب نشانه ارتفاعی (bench mark) از جنس بتن، آموزش و ترویج فرهنگ حفظ منابع طبیعی و نظارت، پایش و ارزیابی طرح‌ها را از جمله راهکارهای مقابله با زمین خواری دانست.

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان افزود: رفع تصرف اراضی ملی و اجرای آرای قطعی محاکم قضائی همواره در دستور کار یگان حفاظت منابع طبیعی قرار دارد و تمامی کسانی که برخلاف ضابطه و قانون به اراضی ملی و عرصه های منابع طبیعی طبیعی تعدی و تجاوز کنند در کمترین زمان با برخورد قضایی مواجه خواهند شد.

خزائی اضافه کرد: تصرف و تخریب اراضی ملی خط قرمز منابع طبیعی است بنابراین مقابله قاطع با زمین خواران و متصرفان اراضی ملی یکی از مهمترین اولویت های سازمانی منابع طبیعی بوده و در این راستا با هیچ کس مماشات نمی کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز