فرمانده سپاه ناحیه نهاوند:

مشکل آب شرب ۶ روستای نهاوند رفع می شود

۱۴۰۰/۰۵/۱۹ - ۱۸:۳۶:۵۴
کد خبر: ۱۲۱۸۵۱۱
مشکل آب شرب ۶ روستای نهاوند رفع می شود
فرمانده سپاه نهاوند از آمادگی سپاه برای حل مشکل آب روستاهای نهاوند با همکاری دستگاه‌های مربوطه خبر داد و گفت: امسال ۶ طرح عمرانی در زمینه رفع مشکل آب شرب مناطق روستایی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، علی مختاری در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: سپاه ناحیه نهاوند آمادگی دارد تا مشکل هر روستای دارای مشکل آب شرب در شهرستان نهاوند را با همکاری دستگاه‌های مربوطه برطرف کند.

وی گفت: قرارگاه عمران و پیشرفت سپاه تا کنون در این زمینه در مناطق محروم شهرستان طرح‌های محرومیت‌زدایی را اجرا کرده و امسال هم آمادگی دارد چنانچه روستایی دارای مشکل آب آشامیدنی بود آن را پیگیری و برطرف کند.

فرمانده سپاه نهاوند با بیان اینکه سال ۹۹ پنج پروژه آبرسانی را در سطح شهرستان اجرا و مشکل آب شرب آنها را برطرف کردیم گفت: این طرح‌ها شامل بهسازی ۶ چشمه آب در روستای قشلاق نجف، ۲ هزار و متر خط انتقال آب شرب روستای دارسیبه، شبکه داخلی آبرسانی در روستای کوتاه‌دره، خط آب شرب ۲ هزار و ۵۰۰ متری زرامین علیا و احداث مخزن بتنی ۳۰ متری در روستای کوتاه‌دره است.

وی افزود: امسال نیز ۶ طرح عمرانی در زمینه رفع مشکل آب شرب مناطق روستایی اجرا می‌شود که دو طرح آن شامل بهسازی چهار چشمه آب روستای زرامین علیا و حفر چاه ۹۰ متری در روستای چولک قپانوری در دست اقدام است.

مختاری با بیان اینکه سایر طرح‌ها نیز تا پایان سال به اجرا درخواهد آمد اضافه کرد: طرح تامین آب شرب روستای راوند سفلی و علیا، اجرای آب شرب و لوله‌گذاری حدود ۴ هزار متری روتای محمدیه سفلی و حفر چاه ۹۰ متری آب شرب روستای سعد وقاص نیز تا پایان سال انجام می‌شود.

وی در این خصوص افزود: یکی از طرح‌های بزرگ در زمینه تامین آب روستایی مربوط به آب روستای توانه است که از سال گذشته آغاز شده و امسال نیز ادامه خواهد داشت که برای اجرای آن ۲ تا ۳ میلیارد اعتبار تومان مورد نیاز است.

فرمانده سپاه نهاوند در ادامه با اشاره به اقدامات این مجموعه در مقابله با کرونا گفت: سپاه نهاوند از زمان شروع کرونا در کنار مجموعه بهداشت و درمان شهرستان حضور داشته و با بهره‌گیری از ۷۵۰ نیروی بسیجی در طرح شهیدسلیمانی به مقابله با کرونا پرداخته است.

اعزام گروه‌های ۴۰ نفره به بیمارستان‌ها برای کمک به کادر درمان

وی از اعزام گروه‌های ۴۰ نفره به بیمارستان‌ها برای کمک به کادر درمان خبر داد و افزود: در زمان اوج کرونا با درخواست مسئولین بیمارستان ما نسبت به اعزام نیرو اقدام کردیم تا در کنار کادر درمان به بیماران کرونایی کمک کنند که در حال حاضر در مراکز اجرای واکسیناسیون ۳۰ نفر را در کنار کادر درمانی به کار گرفته شده است.

مختاری اجرای ۱۳ طرح کمک‌های مومنانه در ایام کرونا را از دیگر فعالیت‌های سپاه طی یک سال و نیم گذشته ذکر کرد و افزود: از ابتدای شروع کرونا تاکنون ۱۳ مرحله رزمایش مومنانه توسط سپاه نهاوند برگزار شده و ۴۰ هزار بسته معیشتی توزیع شده است.

وی افزود: در طرح ولایت از عید قربان تا غدیر ۱۲۰ راس گوسفند، ۶ راس دام سنگین، ۱۲ هزار و ۵۰۰ پرس غذا، پنج جهیزیه و ۱۲ میلیون تومان پول نقد برای آزادی زندانیان جمع‌آوری شده است.

فرمانده سپاه نهاوند با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و آغاز دهه امر به معروف و نهی از منکر گفت: شعار دهه امر به معروف و نهی از منکر امسال «قیام حسینی، مردم مطالبه‌گر و مسئولین پاسخگو» است که در پایگاه‌های مقاومت برگزار شده و به مناسبت این دهه از فعالان ستاد امر به معروف و نهی از منکر ادارات تجلیل به عمل می‌آید.

وی افزود: ۳۱ مردادماه مصادف با «روز جهانی مساجد» برنامه‌هایی در دست اجراست و از خادمین مساجد، ائمه جماعات مساجد و همچنین فعالان حوزه علمیه و اداره تبلیغات اسلامی نهاوند تجلیل به عمل می‌آید.

مختاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش رسانه‌ای دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی گفت: دشمن در گام دوم انقلاب هجمه سنگینی را علیه رسانه‌ها آغاز کرده و یک حالت آفندی برای مقابله با نظام اسلامی گرفته است.

وی با بیان اینکه دشمن برای رسیدن به هدف خود از تمام تجهیزات خود استفاده می‌کند یاداور شد: یکی از شیوه‌هایی که دشمن برای مقابله با انقلاب از آن استفاده می‌کند ناامید کردن مردم نسبت به آینده است.

فرمانده سپاه نهاوند با بیان اینکه خبرنگاران در صف اول مقابله با تهاجم نرم دشمن قرار دارند اضافه کرد: دشمنان نمی‌خواهند پیام انقلاب ما به دنیا صادر شود بنابراین اخبار غیر واقعی و دروغ تولید می‌کنند تا بین مسئولین و مردم فاصله بیندازند که فعالان رسانه باید مردم را نسبت به توطئه‌های دشمن آگاه سازند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز