رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر:

مسجد روستای «توچغاز» ملایر در فهرست آثار ملی ثبت شد

۱۴۰۰/۰۶/۰۸ - ۰۹:۵۵:۱۱
کد خبر: ۱۲۲۶۵۹۸
مسجد روستای «توچغاز» ملایر در فهرست آثار ملی ثبت شد
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت: مسجد روستای «توچغاز» از توابع بخش مرکزی این شهرستان به شماره ۳۰۲ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، ابراهیم جلیلی با اعلام این خبر، اظهار کرد: ساختمان مسجد از نظر معماری به ۲ بخش قدیمی و نوساز تشکیل شده و از نظر کاربری به صورت یکپارچه عمل می‌کند.

وی افزود: بخش تاریخی مسجد توچغاز از ستون‌های قطور و طاق‌های به هم پیوسته زنجیره‌ای تشکیل شده که با ملات گچ کار شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر با بیان اینکه با ثبت مسجد توچغاز تعداد آثار ثبتی این شهرستان به ۲۱۴ اثر رسید، بیان کرد: مسجد توچغاز هفتمین مسجد در شهرستان است که در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

جلیلی ادامه داد: پروند ثبت مسجد امامزاده خاتون از توابع زند ملایر نیز تهیه و به منظور بررسی و تایید به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارسال شده است.

وی گفت: در شهرستان ملایر ۶ مسجد ثبتی وجود دارد که به جز مسجد صاحب‌الزمان(عج) که در دوران صفویه ساخته شده و مابقی مساجد مربوط به دوران قاجار است.

جلیلی یادآور شد: از بین این مساجد، سه مسجد سیف‌الدوله، عاشورا و حاج قاسم در شهر ملایر قرار دارند و حسینیه حاج منتصرالملک در روستای آورزمان و مسجد باب الحوائج در روستای ننج واقع شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز