در نشست خبری فلاحی مطرح شد،

از نبودن منابع آب پایدار تانداشتن پروانه پروژه اسکای مال

۱۴۰۰/۰۶/۰۹ - ۱۱:۴۳:۱۶
کد خبر: ۱۲۲۷۴۵۸
نماینده مردم همدان وفامنین با بیان اینکه نمایندگان مانعی برای اجرای طرح اسکای‌مال نیستند، گفت: ما هیچ مشکلی برای اجرای طرح‌ها و به ویژه طرح‌های اشتغال‌زایی نداریم و تأکیدمان بر این است که طرح‌ها باید کارشناسی باشد، از طرفی اسکای‌مال کارشناسی شده نیست و هنوز پروانه ندارد اما مشخص نیست چرا برخی افراد از این طرح پشتیبانی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان ،نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی  در جمع خبرنگاران ضمن بیان آنکه  رزومه ۱۰ تا ۱۵ نفر از گزینه‌های پیشنهادی استاندار همدان در مجمع نمایندگان استان در حال بررسی است،گفت:اشتغال اولویت‌ اصلی مردم همدان است، موضوع اشتغال را در طول یک سال و نیم گذشته مورد پیگیری قرار دادیم و سرکشی و بررسی بعضی از واحدهای تولیدی استان در همین راستا انجام شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدحسین فلاحی  ضمن اشاره به راه‌اندازی برخی از واحدهای تولیدی در استان در سال جاری و امسال مطرح کرد: در این مدت با دستگاه‌ها و نهادهای مختلف برای بازگشایی مجدد تعدادی از واحدها رایزنی‌هایی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه طرح مسکن محرومین در دست  پیگیری است، یادآور شد: یکی از مشکلات اساسی مردم همدان، مسئله آب است که پس از ۱۷ سال از سفر مقام معظم رهبری به همدان و درخواست ایشان مبنی بر تأمین منابع پایدار آب، تاکنون اقدامی انجام نشده و کوتاهی صورت گرفته است.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان ادامه داد: آبرسانی از سد تالوار نیز انجام نشد و مشخص شده که آب این سد حاوی آرسنیک بوده و برای آشامیدن مناسب نیست.

فلاحی تصریح کرد: مسیر آبرسانی به همدان تغییر کرده و امیدواریم با مشکلات موجود، تا نیمه مهرماه با معضل کمبود آب مواجه نشویم، علاوه بر این مسئولان باید پاسخگو باشند چرا پس از ۱۷ سال منابع پایدار آب در همدان تامین نشده است.

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت انقلابی، مدیران جهادی و انقلابی می‌خواهد، مطرح کرد: پرونده تخلفات برخی از مدیران به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

وی با اشاره به اینکه اخبار متعددی در مورد انتخاب مدیر ارشد استان شنیده می‌شود، گفت: مجمع نمایندگان استان در امور اجرایی دخالتی ندارد اما انتخاب مدیران بر اساس نظر اعضای مجمع انجام می‌شود.

فلاحی اضافه کرد: مجمع نمایندگان استان افراد را بر اساس توانایی‌هایشان بررسی و به وزارت کشور معرفی می‌کند، همچنین در این راستا تا پایان هفته جاری جلسه مجمع برگزار می‌شود تا مدیری انقلابی، کارآمد و مسلط به امور استان به عنوان استاندار انتخاب شود.

وی با اشاره به اینکه رزومه افراد پیشنهادی برای مدیریت ارشد استان در حال بررسی است، افزود: در حال حاضر رزومه ۱۰ تا ۱۵ نفر در حال بررسی است و نامی از افراد پیشنهادی مطرح نشده است.

 

فلاحی با بیان اینکه متأسفانه شهر همدان در این سال‌ها غیر کارشناسی اداره شده است، تصریح کرد: میلیاردها تومان سرمایه مردم در این شهر هدر رفته و اگر قرار باشد این مسائل در مراجع قضایی بررسی شود افراد بسیاری باید پاسخگو باشند.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان در ادامه مطرح کرد: تاکنون ۸۰ میلیاد تومان برای تقاطع پل چراغ قرمز(میدان سپاه) هزینه شده و بدون نظر کارشناسی، طبقه دوم پل نیز در حال احداث است.

وی درباره طرح جامع شهری هم بیان کرد: این طرح توسط کارشناسان و نخبگان بررسی شد و آنها نظرات تخصصی و کارشناسانه خود را ارائه کردند، همچنین طرح جامع از سوی مسکن و شهرسازی رد شده است و قرار نیست طرحی تأیید شود که اموال بیت‌المال را هدر دهد.

 

فلاحی با بیان اینکه نمایندگان مانعی برای اجرای طرح اسکای‌مال نیستند، گفت: ما هیچ مشکلی برای اجرای طرح‌ها و به ویژه طرح‌های اشتغال‌زایی نداریم و تأکیدمان بر این است که طرح‌ها باید کارشناسی باشد، از طرفی اسکای‌مال کارشناسی شده نیست و هنوز پروانه ندارد اما مشخص نیست چرا برخی افراد از این طرح پشتیبانی کرده‌اند.

نماینده مردم همدان در خانه ملت تأکید کرد: به دنبال اشتغالزایی برای جوانان با حمایت از بخش خصوصی هستم و از هرگونه طرح کارشناسی پشتیبانی خواهم کرد.

وی با اشاره به اینکه طرح بین‌المللی بازیافت هواپیما از طرح‌های خوبی است که می‌توانیم در همدان آن را پیگیری کنیم، افزود: این طرح در استان سمنان نیز در حال پیگیری است و اجرای آن در همدان نیازمند تأمین زمین است اما هنوز اقدامی در این رابطه انجام نشده است.

در مقابل مدیری که ترک کار کرده سکوت نخواهم کرد

وی با اشاره به اینکه به خودم اجازه نمی‌دهم ریالی از بیت‌المال را برای طرح غیرکارشناسی هزینه کنم، گفت: در مقابل مدیری که ترک کار کرده، سکوت نخواهم کرد و منافعی در شهر همدان ندارم که به دلیل این منافع، کوتاهی کنم.

فلاحی درباره طرح اضطراری آبرسانی به همدان مطرح کرد: آبرسانی در دنیا منسوخ شده است بلکه آبرسانی در دنیا از طریق حفر چاه‌های ژرف است که این موضوع از سوی دولت قبلی استقبال نشد و امیدواریم در دولت جدید انجام شود.

آمار اشتغال در استان معماست!

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان در ادامه با بیان اینکه آمار اشتغال در استان معماست، گفت: آماری که پیش از این اعلام شد متناقض است و مشکلاتی را در راستای منافع استان ایجاد کرده است.

وی درباره مدیریت بحران کرونا در استان یادآور شد: به طور حتم بحران کرونا در استان می‌توانست بهتر مدیریت و کنترل شود، در پیک‌های مختلف کرونا از ظرفیت خالی بیمارستان‌ها استفاده نشد و از طرفی کنترل جدی بر ورود و خروج مسافران در استان صورت نگرفت.

فلاحی اضافه کرد: ساماندهی علمی کرونا در کشور و استان انجام خواهد شد، به عنوان مثال آیا جای سوال نیست که چرا در کشورهای همسایه کرونا مانند کشور ما پیشرفت نکرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز