نماینده مردم رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی:

۵۴ میلیارد تومان برای توسعه فناوری رزن و درگزین هزینه شد

۱۴۰۰/۰۸/۰۶ - ۱۰:۵۴:۳۳
کد خبر: ۱۲۵۳۰۹۳
۵۴ میلیارد تومان برای توسعه فناوری رزن و درگزین هزینه شد
نماینده مردم رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی گفت: ۵۴ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه حوزه فناوری این شهرستان ها هزینه شده است و هم اینک همه روستاهای این ۲ شهرستان به اینترنت دسترسی دارند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، حسن لطفی در نشست اعضای شورای اداری بیان کرد: احداث بیمارستان یک هزار و ۱۵۰ تختخوابی، درمانگاه تامین اجتماعی، دانشکده مدیریت، ۶ پایگاه فوریت پزشکی و آسفالت معابر روستایی از خدمات صورت گرفته در ۲ شهرستان رزن و درگزین است.

وی از سرمایه گذاری شتا در شهرستان رزن و راه اندازی گاوداری با تولید روزانه ۲۱۰ تن شیر خبر داد و افزود: شهرک صنعتی درگزین و شهرک گلخانه عمان در این شهرستان راه اندازی شده است.

لطفی اظهار داشت: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای قنوات دریافت شده است اما تاکنون وزارت کشاورزی همکاری لازم را در این زمینه نداشته است به گونه ای که در مرحله انعقاد قرار داد مشکل داریم.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: تعدد و تکثر قوانین منجر به ‌عدالتی و بی قانونی در جامعه شده است و هم اینک ۱۱ هزار و ۸۰۰ قانون در کشور وجود دارد بنابراین مجلس به جای وضع قوانین جدید باید تنقیح قوانین را در دستور کار قرار دهد.

لطفی افزود: دو سوم از بودجه کشور در اختیار شرکت‌های دولتی است اما مجلس هیچگاه فرصت بررسی و نظارت بر آن را به خود نداده است.

وی این نهادها را شامل موسسات غیردولتی، بانک های خصوصی، بنیادها، شهرداری ها، هلال احمر و سازمان تامین اجتماعی و هلدینگ‌ها دانست که به هیچ نهادی پاسخگو نیستند.

وی با بیان اینکه ۲۵ بحران کشور را تهدید می کند افزود: مهمترین بحران کنونی کشور و استان همدان در برهه کنونی ، بحران آب است و پس از آن مشکلاتی نظیر بیکاری، مشکلات اقتصادی و بروکراسی پیچیده اداری مردم را رنج می دهد.

لطفی بروکراسی پیچیده اداری را میراث نظام های قدیم و مانع رشد استان همدان دانست و افزود: ۸۰ درصد بودجه کشور صرف هزینه جاری و ۲۰ درصد بقیه صرف هزینه عمرانی می شود.

نماینده مردم رزن و درگزین با بیان اینکه آمار و اطلاعات دقیقی از داده‌های جامعه وجود ندارد و وزراتخانه ها به جای واقعیات بر اساس مفروضات برنامه ریزی کرده اند تاکید کرد: آمار و اطلاعات زیربنای کار و برنامه ریزی و تخصیص اعتبارات و بودجه است که این اطلاعات را حتی در بخش محدود جمعیت یک روستا هم نداریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز