نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان:

حمایت از تولید و ایجاد اشتغال برنامه مهم دولت است

۱۴۰۰/۰۸/۱۱ - ۱۶:۰۰:۱۱
کد خبر: ۱۲۵۵۵۶۲
حمایت از تولید و ایجاد اشتغال برنامه مهم دولت است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه اولویت دولت حمایت از تولید و ایجاد اشتغال است گفت: در این راستا مانع زدایی و پشتیبانی از تولید در دستور کار دولت قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در جلسه کمیته چاره اندیشی و رفع مشکلات اساسی استان همدان که با حضور استاندار و رئیس کل دادگستری برگزار شد، افزود: رفع موانع و پشتیبانی از تولید نیازمند همراهی و هم‌افزایی مسئولان دستگاه‌های اجرایی است.

 

وی بر هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌های دولتی با سیاست های کلان دولت تاکید کرد و گفت: مصادره کردن اموال از موانع پیش روی تولیدکننده است که با ابلاغ سیاست های جدید دولت به مدیران باید از مصادره کردن اموال تولید کننده جلوگیری شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه تشکیل کمیته ها در حل مشکلات مردم تاثیر چشمگیری دارد ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی در استان همدان هماهنگ نبودن دستگاه های دولتی با یکدیگر و فقدان نگاه کلان اقتصادی آنها است.

آیت الله شعبانی موثقی با ابراز گلایه از اینکه هر مدیرکل در دستگاه اجرایی مربوطه تنها به دنبال منافع وزارتخانه خود است افزود: این اختلاف بین دستگاه ها موجب آسیب به مردم می شود.

وی تاکید کرد: سیاست های کلان دولت جدید به مجموعه مدیران دستگاه های دولتی ابلاغ شود و آنها باید با سیاست های تعریف شده دولت هماهنگ و همسو باشند.

فرماندار همدان نیز در این نشست با اشاره به اینکه موضوع اشتغال، فعالیت های عمرانی و مباحث سیاسی و فرهنگی از عمده مسائل موردتوجه در این شهرستان است، گفت: در حوزه اشتغال روستایی، بانک ها از افرادی که درخواست تسهیلات دارند وثیقه و تضمین های سنگین می خواهند که وام گیرنده دچار مشکل می شود.

«محمدعلی محمدی» افزود: در حوزه سرمایه گذاری نیز ورود برخی سرمایه گذاران با شعار اشتغال و تولید برای پروژه های شاخص منجر به بروز برخی مشکلات و سوءاستفاده از منابع و تسهیلات بانکی می شود که این گونه موارد در راستای تسهیل روند توسعه و پیشرفت منطقه، خدمت رسانی به مردم و ایجاد رونق تولید و اشتغال، احصا و شناسایی شده است.

فرماندار همدان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات پیش روی تولیدکنندگان، عدم رسیدگی به پرونده قضایی واحدهای تولیدی در زمان مشخص و بسته شدن حساب های آنهاست که منجر به تعطیلی و رکود واحد تولیدی شده است.

وی همچنین با اشاره به نقش و جایگاه شورای شهر در پیشبرد برنامه ها و طرح های حوزه مدیریت شهری، گفت: مصوبات شورای شهر اگر مسیر قانونی را طی کند می تواند راه گشا باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز