نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی:

عدم تصویب طرح جامع همدان عامل گرانی مسکن و اجاره‌بها است

۱۴۰۰/۰۸/۱۳ - ۰۶:۵۰:۵۲
کد خبر: ۱۲۵۶۲۶۸
عدم تصویب طرح جامع همدان عامل گرانی مسکن و اجاره‌بها است
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس عدم تصویب طرح جامع همدان عامل گرانی مسکن و اجاره‌بها دانست و گفت: احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی در گرو طرح جامع شهر همدان است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، حمیدرضا حاجی‌بابایی در جمع خبرنگاران از مکاتبه خود با استاندار همدان و در خواست تسریع در روند تصویب طرح جامع شهری همدان خبر داد و اظهار کرد: در اصل ۳۱ قانون اساسی بر وظیفه  دولت ها برای تامین مسکن مردم به ویژه اقشار  نیازمند توجه دولت تصریح شده است.

وی افزود: طرح ملی تامین مسکن که اخیرا توسط دولت اعلام شده است، ظرفیت مناسبی برای پاسخگویی به مطالبه به حق و قانونی مردم است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس تصریح کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهد سایت ثبت نام متقاضیان مسکن در همدان هنوز بازگشایی نشده که در پیگیری‌ها متوجه شدیم علت آن عدم تامین زمین مناسب برای احداث مسکن در قالب طرح است.

وی گفت: تاثیر رونق ساخت و ساز مسکن بر کسی پوشیده نیست و بارها تاکید کرده ایم با فعالیت بخش مسکن بسیاری از بخش های دیگر نیز فعال می‌شوند و رونق اقتصادی و جهش تولید در بسیاری از بخش‌ها حاصل خروج بخش مسکن از رکود است.

حاجی‌بابایی تصریح کرد: تصویب طرح جامع شهری در مراجع عالی کشور، زمینه‌ساز رفع مشکلات قانونی در زمینه رونق بخش مسکن است و با این اقدام گرانی مسکن و  اجاره بها که در شرایط کنونی یکی از مسائل عمده مردم همدان است، کنترل و تعدیل می‌شود.

وی افزود: احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی در گرو تصویب طرح جامع شهری همدان است که از استاندار همدان درخواست کرده‌ایم این موضوع را در اولویت برنامه‌های استان بگذارند.

حاجی‌بابایی گفت: برای اجرای اصل ۳۱ قانون اساسی و طرح ملی تامین مسکن از تمام ظرفیت‌های نمایندگی به منظور انسجام و هم افزایی در پاسخگویی به مطالبات مردم استفاده می کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز