استاندار همدان:

اجرای پروژه کمربندی شهر همدان تعیین و تکلیف شود

۱۴۰۰/۰۸/۱۸ - ۱۳:۳۰:۳۰
کد خبر: ۱۲۵۸۷۲۰
اجرای پروژه  کمربندی شهر همدان تعیین و تکلیف شود
استاندار همدان با بیان اینکه اجرای کمربندی شهر همدان بار ترافیکی مرکز استان را کاهش می دهد، بر تعیین تکلیف و تسریع در اجرای این پروژه مهم تاکید کرد.

به گزارش برنا از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در جلسه راهبری وضعیت تصادفات استان همدان، اظهار داشت: اجرای کمربندی در شهر همدان یکی از نیازهای اصلی این استان برای کاهش سوانح فوتی و جرحی، صرفه جویی در وقت، هزینه و کاهش مصرف سوخت است.

 

وی افزود: زمان بر شدن اجرای طرح های عمرانی موجب فرسایش روحی و روانی افراد می شود در حالی که با وجود این همه نیروی خلاق و توانمند نباید شاهد ضعف و کندی در حوزه عملکرد اجرای پروژه های عمرانی باشیم.

استاندار همدان افزود: برای پیشگیری از طولانی شدن طرح ها و اتمام به موقع آن باید کار جهادی و انقلابی انجام شود و مسئولان اجرایی نیز به صورت واقعی و مستمر پای کار باشند.

قاسمی فرزاد ادامه داد: به طور حتم اجرای دقیق و شتابان کارها نیاز به پیگیری و جدیت دارد چرا که طولانی شدن کارها هزینه ها را با توجه به تورم افزایش می دهد.

وی بیان کرد: یکی از علل کُندی طرح ها وجود معارض است در حالیکه باید برای تملک زمین برنامه ریزی کرد تا زمان آغاز طرح با مشکل معارض مواجه نشویم.

استاندار همدان از فرمانداران خواست نسبت به کاهش و افزایش آمار سوانح با حساسیت عمل کنند و نسبت به شناسایی گلوگاه حادثه خیز و پیگیری برای تامین اعتبار مورد نیاز برای ایمن سازی این مسیرها اقدام لازم را انجام دهند.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: هدف از برگزاری این نشست ها ارائه گزارش عملکرد و گذراندن مصوبه نیست بلکه نتیجه این جلسات باید منجر به رفع مشکل و شتاب گرفتن در روند اجرای کارها و عملیاتی شدن طرح ها شود.

وی ادامه داد: پس از شناسایی نقاط حادثه خیر این موضوع در کارگروه زیر مجموعه این شورا مورد بحث و بررسی قرار گیرد و نتیجه آن در این نشست برای رفع نواقص این نقاط ارائه شود.

استاندار همدان کمرنگ بودن خط کشی معابر برون شهری را یکی از عوامل عمده بروز سوانح دانست و گفت: نبود خط کشی سبب سردرگمی راننده و مخدوش شدن ذهن و فکر آن هنگام رانندگی در تاریکی هوا شده چرا که در این مواقع راننده از وضعیت مسیر پیش رو و احتمال وجود پیچ مطلع نمی شود.

وی اضافه کرد: با وجود صرف هزینه های سنگین برای ساخت، آسفالت و نگهداری راه اما خط کشی آن به عنوان یکی از مولفه های مهم برای پیشگیری از سوانح رها می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان نیز گفت: کمربندی شهر همدان به طول ۲۷.۵ کیلومتر که تاکنون ۱۸ کیلومتر آن تا محدوده بیجار آسفالت شده است.

فرهاد فرزانه افزود: در تقاطع اول و آخر این کمربندی نیازمند تملک زمین هستیم که ۱۸ میلیارد تومان برای تملک اراضی نیاز است.

به گفته وی یکی از مطالبات استان همدان تبدیل شدن این پروژه ۲ خطه به آزاد راه و چهار خطه است که برای چهار خطه شدن آن ابنیه مورد نیاز پیش بینی شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز