نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان:

امر به معروف تکلیف و وظیفه ای شرعی است

۱۴۰۰/۰۸/۲۰ - ۰۷:۰۶:۲۱
کد خبر: ۱۲۵۹۵۰۸
امر به معروف تکلیف و وظیفه ای شرعی است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه امر به معروف وظیفه شرعی همه ما است که باید در پیشگاه الهی پاسخگو باشیم، گفت: همه ما در بحث امر به معروف مامور به تکلیف هستیم زیرا این امر بخشنامه‌ای نیست.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در جمع فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر استان همدان، تاکید کرد: اگر مسئولی در این خصوص کوتاهی کند ما باید وظیفه خود را به درستی در این حوزه انجام دهیم.

 

وی افزود: دراین زمینه آنچه اهمیت دارد حرکت کردن در مسیر درست دستیابی به اهداف و عدم غفلت از فریضه امر به معروف است و نام شخص در این راه مطرح نیست.

وی با بیان اینکه باید نقد به عملکرد افراد به خصوص مسوولان با صراحت لهجه بیان شود، اظهار داشت: اگر در رابطه با امر به معروف و معضلات فرهنگی بخواهیم تعارف داشته باشیم، مدیون خواهیم شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با تاکید بر اهمیت امر به معروف و ترویج این مسئله در جامعه، اظهار داشت: از روز اول حضور در همدان مسئله امر به معروف برای شخص بنده جزو مهم ترین دغدغه ها بوده و هست.

آیت الله شعبانی موثقی افزود: اگر به دنبال نام ها حرکت کنیم و از مسئولیت اصلی غافل شویم، هوای نفس بر ما حاکم می شود و از انجام وظیفه غافل خواهیم شد.

وی با بیان اینکه رویکرد اصلی ستاد باید انجام کارهایی باشد که متولی ندارد، اظهار داشت: بنده در جلسات مختلف با فعالان این عرصه درخواست ارائه طرح فرهنگی برای محیط های عمومی مثل خیابان بوعلی و بلوار ارم را ارائه کردم و بازهم این درخواست را مطرح می کنم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به اینکه رفتارها و اقدامات گذشته باید مورد تحلیل جامع شناختی قرار گیرد، گفت: نباید فضای جامعه به سمت دو قطبی شدن پیش برود بلکه فعالیت های فرهنگی و استفاده از ظرفیت های موجود می تواند تاثیر گذاری مطلوبی بر عرصه امر به معروف داشته باشد.

وی تصریح کرد: در بحث حجاب و عفاف، پوشاک، معضلات فرهنگی و المان های تبلیغاتی در سطح شهر با همراهی و همکاری به طور قطع موفقیت حاصل می شود.

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به اینکه امام جمعه باید نقش پدر را در جامعه داشته باشد، خاطرنشان کرد: پدر اولین کسی است که باید با فساد مبارزه کند، اما به‌شرط آنکه فساد ثابت شده باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز