رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیرحوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان:

نقص دودکش وسایل گرمایشی مهم ترین عامل مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن است

۱۴۰۰/۰۸/۲۱ - ۱۲:۲۳:۰۱
کد خبر: ۱۲۵۹۹۵۰
نقص دودکش وسایل گرمایشی مهم ترین عامل مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن است
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیرحوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: رعایت نکردن استاندارهای لازم در نصب دودکش وسایل گرمایشی مهم ترین علت گازگرفتگی و مسمومیت ناشی از نشت گاز مونوکسیدکربن در این استان است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدن، حبیب معصومی با اعلام این خبر اظهار کرد: نقص فنی در نصب دودکش لوازم گازسوز و گرمایشی به خصوص بخاری بیشترین سهم در مسمومیت و مرگ افراد براثر استنشاق گاز مونوکسیدکربن را دارد.

 

وی اظهار داشت: بکارگیری روش های غیر اصولی از جمله قرار دادن لوله دودکش در داخل ظرف آب، عبور دودکش از داخل پنجره اتاق و استفاده مشترک یک دریچه دودکش برای ۲ وسیله گرمایشی و یا عدم نصب کلاهک برای دودکش ها عاملی برای نشت گاز سمی و ایجاد مسمومیت برای افراد می شود.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیرحوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: صرف توجه به استاندارد بودن وسیله گرمایشی بدون رعایت موازین ایمنی در نصب دودکش ها نمی تواند تضمینی برای استفاده ایمن از این وسایل در منزل و محل کار باشد.

به گفته وی، ۱۰۰ نفر طی سال گذشته بر اثر نشت و  استنشاق گاز مونواکسید کربن در استان همدان دچار مسمومیت شدند که از این تعداد ۲۳ نفر جان خود را از دست دادند.

معصونی افزود: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰ نفر در استان همدان دچار مسمومیت ناشی از گاز گرفتگی(استنشاق گاز) شدند که چهار نفر از این تعداد فوت کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز