استاندار همدان:

تبلیغ کنندگان علیه واکسیناسیون عمومی کرونا در استان همدان شناسایی و توجیه شوند

۱۴۰۰/۰۸/۲۹ - ۱۲:۲۸:۰۳
کد خبر: ۱۲۶۳۵۵۰
تبلیغ کنندگان علیه واکسیناسیون عمومی کرونا در استان همدان شناسایی و توجیه شوند
استاندار همدان با بیان اینکه ارائه هر گونه خدمات در دستگاه های اجرایی به متقاضیان و مراجعه کنندگان منوط به داشتن کارت واکسیناسیون و تزریق واکسن کرونا باشد، گفت: تبلیغ کنندگان علیه واکسیناسیون عمومی کرونا در استان همدان شناسایی و توجیه شوند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در نشست اعضای ستاد مدیریت ویروس کرونا افزود: رسانه ها و نشریات نسبت به ترغیب و تشویق شهروندان به دریافت واکسن و انتشار اخبار و گزارش هایی در زمینه آثار و تبعات سوء واکسن گریزی اقدام کنند.

وی اضافه کرد: دشمنان نظام، معاندان و منافقان با دسیسه های مختلف در صدد جلوگیری از سرعت تزریق واکسیناسیون بوده و در دوره ای با توجه به کمبود واکسن نظام را زیر سوال می بردند و هم اینک با وجود تامین واکسن مردم را به نزدن آن ترغیب می کنند.

استاندار همدان گفت: طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی، این استان هم اینک رتبه نهم را در تزریق واکسیناسیون جامعه هدف دارد که برای قرار گرفتن همدان در جمع سه استان نخست کشور باید بیش از گذشته تلاش کرد.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه استقبال نکردن کارمندان دولت از تزریق واکسن قابل پذیرش نیست افزود: بیش از ۷۰ درصد از واکسن گریزها در قشر کارمندان، فرهنگیان و فعالان در آموزش و پرورش هستند در حالیکه با توجه به برنامه ریزی برای بازگشایی مدارس و مواجهه این افراد با دانش آموزان باید هر چه سریعتر نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام کنند.

وی اضافه کرد: برخی کارمندان به بهانه اینکه یکبار به کرونا مبتلا شده و بهبود یافتند و بدن آنها در برابر کرونا ایمن است از تزریق واکسن خودداری می کنند که این بهانه قابل پذیرش نیست.

استاندار همدان اظهار داشت: برخی افراد خواسته یا ناخواسته و از روی ناآگاهی اقدام به انتشار عکس، کلیپ یا متن های خلاف واقع درباره نزدن واکسن می کنند که از دستگاه های انتظامی و امنیتی انتظار می رود با رصد فضای مجازی، این افراد را شناسایی و آنها را توجیه کند.

وی افزود: پلیس اماکن نسبت به برنامه ریزی و زمان بندی لازم نسبت به باز بودن تالارها، کافه ها، رستوران ها و فست فودها اقدام کرده تا از انتقال بیماری جلوگیری شود.

استاندار همدان گفت: مردم همواره قدردان تلاش و کوشش کادر بهداشت و درمان در خدمت رسانی به بیماران هستند و در یک هفته گذشته استان همدان از نظر کرونا شرایط ثبات رو به بهبود را تجربه کرده هر چند با توجه به شکننده بودن آمارها باید ۲ مولفه رعایت پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون علیه کرونا تقویت شود.

بالاترین مقام اجرایی استان همدان از مسئولان در سطوح مختلف دهیاری، بخشداری، فرمانداری ها، روسای ادارات و نهادها خواست نسبت به ترغیب و تشویق افراد به زدن واکسن تلاش کنند و در هر برنامه و سخنرانی ابتدا به بیان اهمیت این موضوع در حفظ سلامت مردم بپردازند.

قاسمی فرزاد اضافه کرد: ائمه جمعه و جماعات، روحانیت، طلاب و افراد ذی نفوذ و تریبون داران هم با ترغیب مردم به زدن واکسن و تقبیح عادی انگاری ویروس کرونا ، مجموعه ستاد کرونا استان را در دستیابی به اهداف خود مبنی بر مهار و قطع زنجیره کرونا، یاری دهند.

وی اجرای دقیق طرح سکوی مدیریت هوشمند کرونا در بخش ها و شهرها، شتاب بخشیدن به نصب تهویه در مدارس و اورهال و به روز کردن تجهیزات علوم پزشکی را خواستار شد و گفت: با توجه به فروکش کردن بیماری می توان از این فرصت برای تجهیز کردن بیمارستان ها برای موج های احتمالی بعدی استفاده کرد.

استاندار همدان با تبریک هفته بسیج گفت: بسیجیان با حماسه آفرینی و از خودگذشتگی در جریان دفاع مقدس و پس از آن بخش درخشانی از تاریخ ایران اسلامی را برای آیندگان درست کردند که اقدامات این عزیزان مایه مباهات و افتخار است.

قاسمی فرزاد افزود: بسیجیان در دوران هشت سال دفاع مقدس و پس از آن در عرصه ها مختلف از جمله سازندگی، مقاومت در مقابل افراد متعدی و یاغی، در جریان مقابله با ویروس کرونا و کمک رسانی، مواسات و همدلی اقدام های ارزشمندی انجام دادند.

وی در پایان گفت: بسیج، بسیجی و فرهنگ بسیجی هر جا باشد شاهد حرکت مثبت، خوب و حرکت رو به جلو بوده بنابراین امید می رود این فرهنگ در نقاط مختلف کشور، ساختار و مجموعه ادارات شکل بگیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز