اعتماد به جوانان زمینه ساز رفع بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است

۱۴۰۰/۱۰/۱۴ - ۱۶:۲۷:۳۲
کد خبر: ۱۲۸۲۴۶۲
اعتماد به جوانان زمینه ساز رفع بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان، گفت: اعتماد به جوانان زمینه ساز رفع بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، حمید سیفی در نشست با تنی چند از اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه آسیب‌های اجتماعی که با حضور دبیر شورای مبارزه با مود مخدر استان همدان برگزار شد، اظهار کرد: لازمه موفقیت در زمینه‌های مختلف ایجاد ساختار مربوط به فعالیت است تا بتوانیم با ترسیم نقطه هدف در مسیر درست قدم برداریم.

وی با بیان اینکه در حوزه آسیب‌های اجتماعی خصوصاً مواد مخدر تا ساختار لازم ایجاد نشود متحمل هزینه‌های فراوان خواهیم شد، گفت: امروز باید در حوزه انتظامی جامعه و محل‌های خریدوفروش برای افراد سابقه‌دار ناامن شود هرچند که خوشبختانه نیروی انتظامی استان همدان اقدامات بسیار خوبی انجام داده اما باید این مهم با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها تداوم یابد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با تاکید بر اینکه در بحث مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی باید از موازی‌کاری اجتناب شود و برنامه‌ها هم راستا در جهت رسیدن به اهداف تبیین شده اجرا شود، گفت: امروز جوانان استان همدان پتانسیل بسیار خوبی در بحث برخورد با آسیب‌های اجتماعی خصوصاً اعتیاد دارند چراکه مطالعات میدانی موردنظر را در مباحث پیشگیری و جمع‌آوری معتادان متجاهر در نقاط مختلف شهر و استان همدان انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه باید ادبیات رفتاری ما در بحث مواد مخدر تغییر کند و برخورد با تخلف‌ها با قاطعیت همراه باشد، گفت: ارائه خدمات اجتماعی به افراد دارای اعتیاد باید به حداقل برسند تا شاهد گرایش افراد به مواد مخدر نباشیم.

سیفی در پایان خاطرنشان کرد: اعتماد به جوانان در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و غیره ۵۰ درصد مشکلات را رفع می‌کند چراکه شور، اشتیاق و انگیزه جوانی راهگشای بسیاری از امور است.

در ادامه این جلسه یوسف خدرویسی با اشاره به فعالیت بیش از ۱۵۰ سازمان مردم‌نهاد در استان همدان، گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی می‌توانند نقش ثمربخشی داشته باشند.

وی گفت: بنا بر ضرورت موجود در بحث مواد مخدر و همکاری هرچه بیشتر در حوزه شورای مبارزه با مواد مخدر در زمینه اشتغال بهبود یافتگان و اعطای تسهیلات ضروری و اشتغال زایی اقدامات خوبی از سوی معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در دستور کار قرار دارد.

سرپرست معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان، گفت: سمن‌های ما آمادگی همراهی ویژه با شورای مبارزه با مواد مخدر استان همدان را دارند اما لازمه آن توسعه اشتعال و مشاوره در این زمینه است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز