استاندار همدان: زمان صدور پروانه ساخت به یک ماه کاهش یابد

۱۴۰۰/۱۰/۲۶ - ۱۵:۰۶:۱۰
کد خبر: ۱۲۸۶۸۷۱
استاندار همدان: زمان صدور پروانه ساخت به یک ماه کاهش یابد
استاندار همدان با بیان اینکه در بحث فرآیند صدور پروانه ساخت ساختمان باید بازنگری صورت گیرد گفت: با هماهنگی صورت گرفته با شهرداری های استان، مصوبه ای تنظیم می شود تا زمان صدور پروانه ساخت ساختمان به یک ماه کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد روز یکشنبه در ستاد بازآفرینی شهری استان همدان افزود: با توجه به گستردگی سکونتگاه های غیر رسمی، باید با ورود نهادهای حمایتی، خیران و هم افزایی، ساخت و ساز در این مناطق صورت گیرد.

وی ادامه داد: بازآفرینی شهری به شکل جهادی انجام شود و با در نظر گرفتن مشوق‌ها می‌توان در راستای بازآفرینی و بازسازی بافت فرسوده شهری اقدام‌ کرد.

استاندار همدان گفت: به منظور بازسازی بافت فرسوده تسهیلاتی با سود ۹.۵ درصد به ازای هر واحد واگذار می شود که مشوق بسیار خوبی است.

قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: توجه به مناطق حاشیه‌شهر و ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی اهمیت ویژه‌ای دارد چراکه این مناطق یکی از مهمترین موضوعات بازآفرینی شهری است که باید مورد توجه قرار گیرد. 

استاندار همدان از وزارت راه و شهرسازی خواست تا با تامین زمین رایگان در همدان، فضایی برای ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی فراهم کند.

به گفته وی صدور پروانه رایگان یا کم هزینه و با سرعت بالا، انگیزه‌های بازسازی بافت فرسوده را افزایش می‌دهد.

قاسمی فرزاد ابراز امیدواری کرد با حمایت دستگاه‌ ها، سازمان‌ها و مجموعه‌هایی مانند بنیاد برکت، بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام(ه)، این سکونت گاه های غیررسمی در همدان را به مناطق قابل سکونت و استاندارد تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: در موضوع بازآفرینی شهری پایدار و باثبات، باید برنامه‌ریزی صورت گیرد و با پیگیری مستمر، کارهای پیش برده شود.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: بازسازی بافت‌های فرسوده در شهر همدان و همچنین دیگر شهرهای استان باید به صورت جامع تعریف و اجرا و مناطقی که نیاز به بازآفرینی دارند مشخص شود.

وی با تاکید بر اینکه بازسازی بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی به منظور پیشگیری از خسارات زلزله بسیار موثر است تصریح کرد: دولت، شهرداری‌ها، شوراهای شهر و دیگر دستگاه‌های و سازمان‌ها نیز به این موضوع بازآفرینی شهری توجه ویژه دارند. 

قاسمی فرزاد گفت: برخی از بافت‌های فرسوده به شکل کوچک یا ریزدانه هستند که می‌توان با تجمیع با چند واحد دیگر بازسازی شوند. 

وی اضافه کرد: صدور پروانه ساخت در این مناطق، توسط مجموعه شهرداری و نظام ‌مهندسی نباید بیش از یک ماه طول بکشد. 

استاندار همدان با بیان اینکه شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر همدان با هدف اجرای بازآفرینی شهری، نگاه اصلاحی به صدور پروانه دارند گفت: به منظور تسریع در امور، نظام مهندسی طی ۱۵ روز بررسی‌های مهندسی بافت را انجام دهد و در نهایت تا یک ماه، پروانه ساخت مورد نظر را صادر کند. 

قاسمی فرزاد عنوان کرد: مناسب سازی معابر یکی از دغدغه ها و نگرانی‌های معلولان است که در موضوع بازآفرینی شهری باید در نظر گرفته شود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز