استاندار همدان خبر داد: افزایش ۳۶ درصدی بستری بیماران کرونای طی هفت روز گذشته در استان

۱۴۰۱/۰۴/۲۵ - ۰۹:۵۷:۰۷
کد خبر: ۱۳۵۱۴۵۹
استاندار همدان خبر داد: افزایش ۳۶ درصدی بستری بیماران کرونای طی هفت روز گذشته در استان
استاندار همدان گفت: شمار بیماران مبتلا به کرونا بستری در بیمارستان های این استان در طول یک هفته گذشته نسبت به مدت مشابه قبل از آن ۳۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار برنا، علیرضا قاسمی فرزاد روز شنبه در ستاد مقابله با کرونا استان همدان، افزود: ۱۷۴ بیمار مبتلا به کرونا تا پایان هفته گذشته در بیمارستان های استان بستری شدند که این آمار در هفته قبل از آن ۱۲۸ نفر بود.

وی ادامه داد: همچنین آمار مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته استان همدان در هفته گذشته ۴.۱ درصد و مراجعان سرپایی به اورژانس و بیمارستان ها ۱۰۷ درصد افزایش یافته که این آمار نشان دهنده افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان همدان است.

استاندار همدان افزود: روند افزایشی آمار مبتلایان به کرونا در استان موجب تغییر رنگ بندی شهرستان های تابعه شده به نحوی که براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی از مجموع ۱۰ شهرستان تابعه استان همدان، ۶ شهرستان در وضعیت زرد و چهار شهرستان دیگر در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفته اند.

نماینده عالی دولت در استان همدان تاکید کرد: در ماههای اخیر با باور پایان یافتن شیوع ویروس کرونا، شاهد کاهش چشمگیر استفاده از ماسک هستیم که به منظور توجه افراد به شیوه نامه های بهداشتی باید مدیران پیشگام شده و به عنوان الگوی  رعایت اصول بهداشتی عمل کنند.

وی با بیان اینکه رعایت شیوه نامه های بهداشتی باید در جامعه نهادینه شود، تاکید کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی اساس روند نهار ویروس کرونا و ترویج و تثبیت این این فرهنگ در جامعه است.

استاندار همدان با اشاره به مناسبت های پیش رو همچون عید غدیر و بازگشت حجاج، افزود: با توجه به عدم رعایت دقیق نکات بهداشتی در برخی از کشورها و پایین بودن میزان تزریق واکسن، ضمن رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی در جامعه همزمان با این ایام، وضعیت بهداشتی حجاج در فرودگاه نیز باید به دقت رصد و کنترل شود.

قاسمی فرزاد ادامه داد: باید نسبت به دریافت تست از حجاج و قرنطینه مبتلایان احتمالی به کرونا اقدام شود چرا که در صورت آلوده بودن یکی از آنها احتمال شیوع ویروس افزایش چشمگیری می یابد.

به گفته وی، براساس دستورالعمل ها باید از ۷۰ درصد ظرفیت اماکن سربسته در شهرستان های با  رنگ زرد استفاده شود و  ارائه خدمات و ورود افراد بدون ماسک به اماکن دولتی نیز باید حتما کنترل شود.

استاندار همدان بر ضرورت تزریق دُز سوم و چهارم واکسن به ویژه برای سالمندان و بیماران تاکید کرد و گفت: در شرایط و با توجه رنگ بندی کرونایی حاکم بر استان باید ۷۰ درصد ظرفیت اماکن تفریحی، ورزشی و فرهنگی، رستوران ها، سالن های پذیرایی و هتل ها به منظور پیشگیری از شیوع ویروس استفاده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز گفت: این استان دارای بیش از ۱۱ هزار کلاس درس است که تاکنون ۹ هزار و ۲۰۰ کلاس به سیستم تهویه استاندارد مجهز شدند.

محمود نقوی افزود: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان چهار هزار و ۳۸ دستگاه فن تحویل آموزش و پرورش استان داده و خیرین نیز نسبت به تهیه پنج هزار و ۶۴ دستگاه تهویه اقدام کرده اند.

وی با بیان اینکه هم اینک حدود ۲ هزار مدرسه در استان فاقد تهویه است، اظهار داشت: تا پایان تابستان عموم مدارس و کلاس های درس استان به دستگاه و سیستم تهویه هوا مجهز می شوند.

حسین بحیرایی

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز