دهکده تفریحی توریستی گنجنامه پیشگام برای تکریم اصحاب رسانه

۱۴۰۱/۰۵/۱۲ - ۰۷:۵۵:۲۱
کد خبر: ۱۳۵۹۴۴۱
دهکده تفریحی توریستی گنجنامه پیشگام برای تکریم اصحاب رسانه
به مناسبت هفته خبرنگار مجموعه دهکده تفریحی توریستی گنجنامه با هدف تکریم اصحاب رسانه پیشگام شد. این مجموعه از 9 تا 13 مرداد ماه 1401 اقدام به ارائه خدمات تفریحی و توریستی به خبرنگارانی خواهد کرد که از رسانه‌ها به آن‌ها معرفی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، به مناسبت هفته خبرنگار مجموعه دهکده تفریحی توریستی گنجنامه با هدف تکریم اصحاب رسانه پیشگام شد. این مجموعه از 9 تا 13 مرداد ماه 1401 اقدام به ارائه خدمات تفریحی و توریستی به خبرنگارانی خواهد کرد که از رسانه‌ها به آن‌ها معرفی شده‌اند.

این اتفاق را می‌توان به فال نیک گرفت، شاید این نخستین بار است که بدون هیچ تفاوت و تمایزی همه اصحاب‌رسانه استان می‌توانند ساعاتی خوش را با خانواده خود سپری کنند.

این مجتمع گردشگری به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری منحصر بفرد استان همدان که در تمامی ایام مورد توجه گردشگران و مسافران داخلی و خارجی قرار دارد در زمان یاد شده پذیرای هر خبرنگار معرفی شده به همراه 3 عضو خانواده است.

خدمات در بخش تله‌کابین، غارآکواریوم و سورتمه ریلی به خبرنگاران معرفی شده ارائه خواهد شد. در وصف مجموعه باید گفت، فاصله پنج کیلومتری گنجنامه تا شهر همدان موجب شده تا مسیر دسترسی هم استانی‌ها وگردشگران به سهولت فراهم شود.

دهکده تفریحی گنجنامه یکی از دهکده‌های گردشگری ایران با سطح کلاس جهانی در شهر همدان است، استان همدان در دل خود جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد که گل سرسبد آنها غارعلیصدر و مجموعه گنجنامه است. این دهکده توریستی زیبا در نزدیکی آبشار گنجنامه و در دامنه ارتفاعات کوه الوند قرار دارد.

این دهکده در مجاورت آبشار گنجنامه واقع شده و امکانات مختلفی از جمله تله‌کابین، سورتمه ریلی، آبگیر ماهیگیری، شهربازی گنج نامه، سینما چهاربعدی، بانجی جامپینگ دارد که تمام رده‌های سنی می‌توانند متناسب با علاقه از این مجموعه شاد و مفرح بهره‌مند شوند، همچنین طولانی‌ترین و سریعترین سورتمه ریلی کشور در دهکده تفریحی، ورزشی، فرهنگی گنجنامه همدان قرار دارد.

برای رهسپار شدن به ارتفاعات کوهستانی قله ای که به عروس کوه های ایران معروف بوده و بهره مندی از زیبایی های پنهان در دل رشته کوه الوند نظیر طبیعت دل انگیز و مصفا، کوه ها و صخره های مرتفع و آبشار زیبای گنجنامه، میتوان از تله کابین این دهکده استفاده کرد.

اگرچه مخالفت هایی از سال 1379 در اوایل ساخت این مجموعه صورت گرفت اما با گذشت زمان و ایجاد زیرساخت های متنوع و نیز خدمات دهی مطلوب این مجموعه، نگاه منتقدان به احداث منطقه توریستی تفریحی گنجنامه تغییر کرد و حمایتی شد.

انتهای این دهکده به دشت میشان به عنوان یکی از مناطق بکر ارتفاعات کوهستانی همدان منتهی می شود که بسیاری از صاحب نظران از آن به عنوان منزلگاه بهشتی یاد می کنند.

دشت یا همان میدان میشان در بیش از نیم قرن گذشته همواره اقامتگاه موقت کوهنوردان بوده است، چرا که در مسیر اصلی صعود به قله الوند قرار دارد و وسعت آن حدود یک هکتار و ارتفاع آن از سطح دریا به 2 هزار و 600 متر می رسد.

دهکده گنجنامه در واقع در مسیر اصلی صعود به قله الوند قرار دارد و با قرار گرفتن در انتهای خط تله کابین که به دشت میشان منتهی می شود میتوان به خوبی سیمای شهر همدان را رویت کرد.

دهکده گنجنامه همواره و در همه فصول سال با صدها امکانات و پروژه های فرهنگی، تفریحی و ورزشی درحال خدمات رسانی مناسب به مسافران بود، این منطقه با سرمایه گذاری بخش خصوصی توانسته جلوه ویژه ای به لحاظ گردشگری به همدان بدهد و با تجهیز و سرویس نهایی دستگاه ها و توجه ویژه به امنیت و راحتی استفاده از امکانات موجود در مجموعه به خصوص خط تله کابین و ورزش های بانجی، اسکای تریال و تیرول لحظات زیبا و جذابی را برای گردشگران و مسافران دیار الوند فراهم می آورد.

خط تله کابین این مجموعه با یک هزار و 680 متر طول، دکل بانجی منحصر بفرد در خاورمیانه با 42 متر ارتفاع و دو سکوی پرش، ورزش اسکای تریال، تیرول و امکانات خدماتی و اقامتی در دو سایت از جمله ویژگی ها و مزیت های قابل توجه مجموعه تفریحی گنجنامه است.

همچنین مجتمع تفریحی گنجنامه توان پذیرش چهار هزار و 500 مسافر در روز را دارد و این مجتمع در کنار یک هزار و 700 اثر و بنای تاریخی دیار هگمتانه از عوامل موثر برای جذب و حضور گردشگر در استان همدان است.

دهکده فرهنگی ورزشی توریستی گنجنامه همدان درسال 1379 اقدام به ایجاد منطقه نمونه گردشگری در دامنه شمالی کوه های الوند کرد، این مجموعه موفق به اخذ مجوزهای لازم از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، صنایع دستی، سازمان تربیت بدنی و دریافت پروانه های ساختمانی کامل برای ساخت حدود 18 هزار متر زیربنای مسقف شده است.

این مجموعه که به عنوان یکی از قوی ترین قطب های گردشگری ایران و خاورمیانه مطرح شده و به عضویت سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) درآمده است با ظرفیت روزانه 5000 نفر، قابلیت ارائه انواع خدمات فرهنگی، ورزشی، تفریحی و اقامتی را به گردشگران داخلی و خارجی داراست. از دیگر افتخارات این مجموعه کسب پروژه کار آفرین برتر در سال 1391 است.

رئیس هیات مدیره مجتمع تفریحی، توریستی، ورزشی گنجنامه همدان در زمینه امکان استفاده اصحاب رسانه از خدمات این مجموعه اظهار داشت: درحال حاضر پس از پایان کرونا پذیرای گردشگران هستیم و به روزهای پر رونق گردشگری در همدان امید داریم.

سعید ترابیان افزود: حمایت و توجه ویژه مسئولان و رسانه های همدان در حوزه گردشگری مایه دلگرمی سرمایه گذاران بخش خصوصی می شود.

وی اظهار داشت: صنعت گردشگری یکی از راهکارهای مهم و مناسب در توسعه استان همدان بشمار می رود و نقش این صنعت در اشتغالزایی و اقتصاد پویا بسیار مهم و موثر است.

این سرمایه گذار حوزه گردشگری خاطرنشان کرد: همدان با توجه به ویژگی های خاص تاریخی و طبیعی می تواند در راس گردشگری کشور مطرح باشد اما آنگونه که باید تاکنون معرفی نشده است.

رئیس هیات مدیره مجتمع تفریحی، توریستی و ورزشی گنجنامه همدان با تاکید بر اینکه حیات اقتصادی همه مجموعه های گردشگری به ویژه گنجنامه نیاز به حمایت مسئولان دارد، عنوان کرد: بر این باوریم ظرفیتهای مطلوب گردشگری با نگاه و قلم کارشناسی اصحاب رسانه میتواند به شایستگی معرفی شود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز