مینی‌وُرلد ملایر بازنمایی تاریخ و تمدن‌ است

۱۴۰۲/۰۱/۰۶ - ۰۹:۰۸:۰۹
کد خبر: ۱۴۵۲۸۵۴
مینی‌وُرلد ملایر بازنمایی تاریخ و تمدن‌ است
استاندار همدان گفت: مجموعه تفریحی و توریستی مینی‌وُرلد در شهر ملایر یک مجموعه بی‌نظیر گردشگری و بازنمایی معماری و آثار فرهنگی ملت‌ها و تمدن‌ها در طول تاریخ است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در بازدید از مجموعه تفریحی و توریستی مینی‌وُرلد ملایر، این مجموعه را از نظر گردشگری با ارزش و بی‌نظیر دانست و افزود: بازسازی آثار و ابنیه تاریخی ایران و جهان در یک نقطه بسیار با ارزش است و بدون شک با تکمیل آن، می‌توان یک مجموعه بی‌نظیر گردشگری ایجاد کرد.

استاندار همدان از شهرداری و شورای اسلامی شهر ملایر برای ایجاد این مجموعه‌ی گردشگری قدردانی کرد و گفت: استان همدان رتبه چهارم در ماندگاری مسافران نوروزی را دارد و این یک فرصت مناسب برای جذب گردشگران و مسافران برای بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی، طبیعی و تفریحی استان است.

شهردار ملایر نیز اظهار داشت: تلاش زیادی صورت گرفت تا بخش مهمی از مجموعه تفریحی و توریستی مینی‌وُرلد برای بازدید مسافران و گردشگران در نوروز آماده شود .

مجید فرجی افزود: بر اساس برنامه تکمیل حدود ۸۰ درصد از فضای سبز و کل مجموعه در سال ۱۴۰۲ هدف گذاری شده که حدود یکصد میلیارد تومان اعتبار نیازد دارد و تامین تمامی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل کل پروژه نیازمند تامین اعتبار به صورت ویژه است.

در این بازدید نمایندگان مجلس، معاونان استاندار، فرمانداران، ائمه جمعه استان، مدیران کل استانی، مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستان ملایر حضور داشتند.

عملیات اجرایی مجموعه تفریحی و توریستی مینی‌وُرلد با وسعت ۴۸ هکتار از سال ۱۳۸۹ توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر ملایر با هدف ایجاد ۱۳۸ اثر شاخص تاریخی ایران و جهان آغاز شد.

تاکنون آثار شاخصی همچون تخت جمشید، برج پیزا، پل وِرسک، آکروپلیس، برج ایفل، تاج محل، سی‌وسه پل، اهرام ثلاثه مصر، نیم‌تنه‌های شیلی، آرامگاه حافظ و خیام، آرامگاه بوعلی سینا، کاخ خورشید، دیوار بلند چین، برج قابوس، گنبد کابوس، آبشار نیاگارا، باغ دولت‌آباد یزد(ساختمان و بادگیر)، دروازه قرآن شیراز، باغ مشاهیر و سردیس‌های مشاهیر ایران و جهان، میدان شهدا و المان‌های شهدای خلبان در این مجموعه نصب شده و یا در حال تکمیل است تا با تکمیل بخش عظیمی از این پروژه گردشگری؛ رشد اقتصادی و فرصت‌های شغلی بیشتری را در سایه صنعت گردشگری به عنوان صنعت پاک و یکی از پیشران‌های توسعه، برای شهروندان ملایری به ارمغان آورد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز