۷۰ پروژه شاخص در استان همدان اجرایی می‌شود

۱۴۰۲/۰۱/۰۸ - ۰۸:۳۸:۰۷
کد خبر: ۱۴۵۳۵۰۸
۷۰ پروژه شاخص در استان همدان اجرایی می‌شود
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: نزدیک به ۷۰ پروژه شاخص و ارزشمند بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته و متناسب با شعار سال و سیاست های توسعه محور دولت سیزدهم در استان یا وارد فاز اجرایی شده و یا به زودی عملیات اجرایی آنها اغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان،حمیدرضا حاجی‌بابایی در شورای اداری استان همدان که به طور همزمان با برقراری ارتباط زنده تصویری با رئیس جمهور و گردهمایی مدیران ارشد دولت سیزدهم برگزار شد، افزود: سخنان رئیس جمهور بسیار زیبا بود و نکات بسیار تاثیر گذاری داشت و ابهامات موجود در کشور را به درستی پاسخ داد.

وی اظهار داشت: بر اساس سیاست‌ها و شعار سال که رهبر انقلاب اسلامی ترسیم کرده‌اند ما موظفیم همه حجم کارها را به سمت خدمت رسانی به مردم هدایت کنیم و در این مسیر نشان دادن کارآمدی نظام مهمترین اولویت کاری مسوولان است.

حاجی بابایی تصریح کرد: برای تحقق برنامه ها و اهداف مورد نظر حرف نخست ما ایجاد امید است و هر کس در دل مردم یاس ایجاد کند، قابل بخشش نیست و همه مسوولان باید با اتحاد و انسجام یک پارچه در میدان خدمت رسانی، کمک کنند و هیچگونه اختلافی هم نباید باشد.

وی تاکید کرد: مهار تورم شاه کلید همه مشکلات کشور است و برنامه ریزی های اقتصادی بر اساس شعار سال طراحی می شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خصوصی سازی حرف نخست ما در برنامه هفتم توسعه است، ادامه داد: بنا هر دستور امروز رییس جمهور، شرکت‌های دولتی باید دفاتر خود را از تهران به سمت شهرستان‌ها انتقال دهند.

وی افزود: کارهای خوبی در استان برای سال ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی شده است و هماهنگی بسیار خوبی بین نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، استانداری و مدیران کل وجود دارد.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه مشکل آب آشامیدنی شهروندان همدانی با اجرای یک پروژه جاودانه، از امسال برطرف شده است، گفت: پتروشیمی همدان با اعتباری نزدیک به ۴۰۰ میلیون یورو معادل ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری امسال بهره برداری می شود وگروه پتروشیمی مارون قرار است ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار خود را به بانک‌های همدان تزریق کند.

وی اظهار داشت: اتصال همدان به راه آهن تبریز - زنجان نیز یکی از چهار محور اصلی راه‌آهن کشور است و بر اساس سیاست گذاری دولت سیزدهم، به عنوان یکی از کریدورهای اساسی کشور که می تواند شمال غرب کشور را از طریق شهرستان ملایر به جنوب وصل کند امسال اجرایی می شود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امسال زمین مورد نیاز ساخت بیمارستان یک هزار تخت خوابی همدان آماده می‌شود، تصریح کرد: امسال استان همدان به عنوان محور الگوی کشت کشور انتخاب شده است و توسعه گلخانه های آن شتاب می‌گیرد.

وی بیان کرد: حرکت قدرتمندانه استاندار همدان برای اجرای نهضت ملی مسکن جای قدردانی دارد که در این راستا در واپسین روزهای سال ۱۴۰۱ با تصویب طرح جامع شهری نزدیک به ۲ هزار هکتار به شهر همدان افزوده شده است.

حاجی بابایی ادامه داد: بزرگترین مشکل توسعه شهر همدان کمبود زمین و یک هزار هکتار زمین برای ساخت پروژه های شهری آن نیاز است.

وی افزود: طرح نهضت ملی مسکن از روز گذشته و با تهیه نقشه شهر جدید اکباتانا و همکاری متولیان و مسئولان استانی و شهرستانی وارد فاز عملیاتی شد و قرار است که زمین‌هایی به مساحت ۲۰۰ متر مربع در اختیار متقاضیان قرار گیرد .

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کنار گذر سید جمال الدین اسدآبادی از پلیس راه همدان - تهران تا پلیس راه همدان - کرمانشاه در حال احداث است که ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی رئیس جمهور برای ساخت آن اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه امسال پروند ننظر تاریخی هگمتانه تا همدان ثبت جهانی می‌شود، بیان کرد: رینگ دوم شهر همدان نیازمند تراموا است و مرحله بعد آن رینگ سوم نیاز با تراموا دارد و شهرداری باید مطالعات آن را انجام دهد.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه یک هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان همدان پیش بینی شده است، افزود: معدن بزرگ لیتیوم همدان یکی از قله های بلند سرمایه گذاری راهبردی کشور می شود.

وی ادامه داد: اضافه شدن ۱۰ رشته تحصیلی راهبردی برای دانشگاه های همدان مصوب شده است که از مهم ترین آن ها می توان به رشته هایی همچون هوا فضا و میراث فرهنگی اشاره کرد و مجوز استخدام ۱۰۰ نفر از نخبگان استان برای هیات علمی دانشگاه های استان همدان صادر شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قرار بود برای سال تحصیلی جاری حدود ۷۰۰ نفر معلم در آموزش و پرورش استان همدان استخدام شوند که با پیگیری های صورت گرفته مجوز استخدام یک هزار و ۴۵۰ نفر معلم به طور دائمی به جز خدمتگذار صادر شد.

وی با اشاره به اینکه امسال آیین افتتاح بیمارستان اکباتان را پیش رو خواهیم داشت، افزود: مرکز فناوری های برتر استان همدان ۵۰ هکتار وسعت داشت که امسال به ۵۵۰ هکتار افزایش می یابد و اوج سرمایه گداری در استان رقم خواهد خورد.

حاجی بابایی گفت: شرکت گاز برای نخستین بار در کشور در حال ساخت مرکز ذخیره گاز غرب کشور است که تحولی جدید را در حوزه نفت و گاز استان ایجاد می‌کند

وی افزود: امسال پروژه چهار خط کردن راه همدان- گل‌تپه که یکی از مصوبات سفر رییس جمهور و هیات دولت سیزدهم به استان است، کلید خواهد خورد و چند پروژه مهم راه سازی دیگر نیز کلنگ زنی خواهد شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ جلسات مداوم هر بار در یک شهرستان برگزار می شود، افزود: رسانه ها مسائل دستاوردهای ارزشمند دولت را بیش از گذشته برای مردم منعکس کنند چراکه مردم در راهپیمایی با شکوه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ سنگ تمام گذاشتند و ما باید به فکر خوشحال کردن آن‌ها باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز