سامانه بارشی استان همدان را فرا می‌گیرد

۱۴۰۲/۰۱/۰۹ - ۱۲:۳۴:۱۱
کد خبر: ۱۴۵۴۰۰۸
سامانه بارشی استان همدان را فرا می‌گیرد
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: یک سامانه بارشی از شامگاه /پنجشنبه/ دهم فروردین وارد استان می شود و بیشتر مناطق را تحت تاثیر قرار می دهد که بارش ها در ارتفاعات و مناطق کوهستانی نیز به صورت برف پیش بینی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، محمدحسن باقری‌شکیب کارشناس هواشناسی استان افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری، همراه با افزایش ابر وزش شدید باد و افت دما پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یک سامانه بارشی از پنجشنبه شب آسمان استان را فرا می‌گیرد، تصریح کرد: در پی ورود این سامانه سرعت وزش باد در بیشتر نقاط استان افزایش می‌یابد و فعالیت این سامانه از صبح جمعه آغاز می‌شود و تا روز شنبه ادامه دارد.

باقری شکیب تصریح کرد: فعالیت این سامانه ضعیف است و بیشتر به صورت بارش باران و تگرگ، رعدوبرق، وزش باد و در ارتفاعات بارش برف نمایان می‌شود.

وی تاکید کرد: از روز شنبه با خروج این سامانه بارشی دمای کمینه هوای بیشتر نقاط کاهش محسوسی خواهد داشت و در برخی از نقاط به ۶ درجه سانتی‌گراد زیر صفر کاهش می‌یابد.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: با توجه به کاهش دمای هوا، به کشاورزان و باغداران توصیه می‌شود اقدامات لازم را برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات خود در نطر بگیرند.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته اسدآباد با ۱۸ درجه سانتیگراد بالای صفر بیشترین و گل‌تپه با صفر درجه سانتیگراد، سردترین دمای استان را داشته‌اند.

باقری شکیب اظهار داشت: دمای بیشینه هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن سه درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز