نماز عید سعید فطر در همدان اقامه شد

۱۴۰۲/۰۲/۰۲ - ۱۲:۵۲:۴۲
کد خبر: ۱۴۶۳۸۲۳
نماز عید سعید فطر در همدان اقامه شد
نماز عید سعید فطر با حضور پرشور و گسترده مردم مومن و خداجو روز شنبه در مصلی ها، حسینیه ها و مساجد شهرهای مختلف استان همدان اقامه شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، نماز عید سعید فطر در شهر همدان به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان ساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح در مصلی این شهر آغاز شد.

 

اتوبوس‌های حمل و نقل درون‌شهری از دقایق اولیه صبح نمازگزاران را منتقل کردند و این درحالی بود که مکان وضو و پارکینگ نیز برای نمازگزاران در نظر گرفته شده بود.

 

مردم خداجوی همدان شکرانه یک ماه بندگی خالصانه خود را با برگزاری نماز عید به پایان رساندند تا از پاداش نماز جماعت نیز بهره مند شوند.

نمازگزاران همدانی با ذکر تکبیر و خواندن دعای فرج برای تعجیل در فرج حضرت مهدی(عج) و رفع مشکلات مسلمانان در سراسر جهان دعا و نیایش کردند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) از آمادگی کامل برای جمع آوری زکات فطره خبر داد و گفت: برای رفاه حال شهروندان ۹۰۰ پایگاه جمع آوری زکات فطره در سطح استان ایجاد شده است.

 

وی یادآور شد: میزان زکات فطره برای هر نفر بر اساس سه کیلوگرم از قوت غالب و نظر مراجع محترم تقلید از مبلغ ۶۰ هزار تومان تا ۳۶۰ هزار تومان تعیین شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان همدان تاکید کرد: بر اساس مصوبات شورای زکات استان مقرر شد جمع‌آوری زکات فطره توسط صندوق‌هایی که به‌صورت متفرقه و خارج از چارچوب شورای زکات استان نسبت به جمع‌آوری زکات فطره اقدام کنند، توسط نیروی انتظامی جمع‌آوری شوند.

 

عید سعید فطر روز اول ماه شوال، پایان یک ماه روزه‌داری ماه مبارک رمضان و از مهم‌ترین اعیاد مسلمانان است.

 

در روایات این روز برای کسانی که روزه آنها در ماه رمضان پذیرفته شده، روز عید و پاداش معرفی شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز