ادای احترام دبیران سازمان های مردم نهاد کشور به مقام شامخ بوعلی سینا

۱۳۹۴/۰۶/۱۰ - ۰۱:۲۷:۰۰
کد خبر: ۳۱۳۳۱۶
ادای احترام  دبیران سازمان های مردم نهاد کشور به مقام شامخ بوعلی سینا
دبیران سازمان های مردم نهاد کشور که درهمایش سه روزه توانمند سازی همدان حضور دارند با حضور در آرامگاه بوعلی سینا با اهدای گل به مقام شامخ حکیم هزاره ها ادای احترام کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، همایش سه روزه توانمند سازی سازمان های مردم نهاد جوانان کشور با محوریت آسیب های اجتماعی در همدان در حال برگزاری می باشد.

در آغاز برگزاری مراسم افتتاحیه این دوره آموزشی دبیران سازمان های مردم نهاد کشور با حضور در آرامگاه بوعلی سینا با اهدای گل به مقام شامخ حکیم هزاره ها ادای احترام کردند.

در این مراسم باشکوه مدیرکل مشارکت های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان، مدیرکل ورزش و جوانان استان و دبیران سازمان های مردم نهاد کشور حضور داشتند و با اهدای گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ وی ادای احترام کردند.

حسین بن عبدالله بن سینا در یک شهریور 359 ه.ش (370 ه.ق) در بخارا متولد شد و در دوم تیر ماه 416 هجری شمسی مصادف با (اول رمضان 428 ه.ق) در همدان وفات یافت.

شیخ الرییس، ابوعلی سینا، پورسینا از القاب این فیلسوف بزرگ است و بیش از 130 کتاب از آثار ابن سینا بر جای مانده است و همچنین بیش از 100 کتاب را به او نسبت می دهند.

بیشتر این کتابها به زبان عربی نوشته شده است و حدود 20 کتاب وی نیز به زبان پارسی است و از مشهورترین کتاب های او می توان به اثر 18 جلدی شفا، القانون فی الطب در 18 جلد، مجموعه 10 جلدی لسان العرب فی اللغه و الانصاف در 20 جلد اشاره کرد.

آرامگاه شیخ الرییس بوعلی سینا بنای یادبود فیلسوف، دانشمند و طبیب مشهور ایرانی است که در میدان بوعلی سینا در مرکز شهر همدان واقع شده است.

تالار جنوبی آرامگاه به عنوان موزه به نگهداری سکه، سفال، برنز و سایر اشیای کشف شده مربوط به هزاره های قبل از میلاد و دوران اسلامی اختصاص یافته است و در تالار شمالی، کتابخانه ای مشتمل بر هشت هزار جلد کتاب خطی و چاپی نفیس ایرانی و خارجی و غرفه هایی مربوط به آثار بو علی سینا و شعرا و نویسندگان همدانی نگهداری می شود.

در غرفه آثار بوعلی، عکسی از جمجمه بوعلی نیز در معرض دید گذاشته شده است که گمان می رود به هنگام تخریب مقبره قدیمی تهیه شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز